2.8

Wicked City

Det har varit fred mellan de mänskliga och övernaturliga världarna i århundraden, men nu hotas balansen. Radikala element från den övernaturliga världen tar sig över till människornas värld för att förstöra freden... för alltid!

Originaltitel Yôjû toshi
Alternativ titel Supernatural Beast City
Regissör Yoshiaki Kawajiri
Genre Action, Science Fiction, Skräck, Vuxenfilm, Anime, Fantasy, Animerad, 80-tal

Stan
2016-06-07
Brutal och stilfull. Gillar de mörkare animes från 80-talet.
amam
2016-05-11
Tråkigt. Body horror-bitarna var bra men resten... Banal historia, platta karaktärer. Dock ganska snyggt animerad. Svag tvåa.
DrJW
2013-11-20
Som om David Cronenberg hade regisserat en anime. Åter, japanerna visar verkligen att inget är tabu i deras filmer, speciellt med den här som hade en hel del erotiska scener. Faktiskt så är den här den första anime med en hel del naket och sex-scener som jag sett. Kreativt, vågat och mycket bra.
lekke
2012-12-07
Den här har små, små element i sig som skulle kunna bli fantastiskt på det dära Cronenbergska sättet. Men istället blir det bara en plump softhentai-soppa av allt. Synd.
martingo89
2012-04-18
mycket våld och sex. bra film :)

2009-12-11
Hahaha, jag älskar dom här gamla B-animéerna! Ganska kass egentligen, men det är, som film/spel_nörd säger, en jävligt skön nostalgikänsla trots allt. Jag gillade kontrasten mellan gruppvåldtäkten och scenen där huvudpersonerna sitter i bilen och utbyter ömma blickar med popmusik i bakgrunden. Spindelkvinnan får ett speciellt omnämnande som ett av dom bästa monstren någonsin.
engwall
2009-06-11
Wow. Så...mycket...sex. Ganska cool faktiskt. Får ett ton med still poäng för att den är handfritad.
FilmGuden
2008-01-18
Fartfylld erotiskt laddat, med lite Cronenberg - stil. Har dock inte lika bra action som Kawajiris senare filmer.
snowman01
2007-07-24