2.6

Wide Sargasso Sea

Wide Sargasso Sea är en berättelse om relationen mellan den kreolska arvtagerskan Antoinette och den dystra engelsmannen Edward Rochester. Baserad på Jean Rhys roman "Wide Sargasso Sea" som är en prequel till Charlotte Brontë's Jane Eyre.

Originaltitel Wide Sargasso Sea
Regissör Brendan Maher
Manus Stephen Greenhorn
Genre 2000-tal, Drama
Skådespelare Fraser Ayres, Lorraine Burroughs, Rebecca Hall, Victoria Hamilton, Alexander Robertson, Nina Sosanya, Rafe Spall

idaho1981
2016-07-11
Ville verkligen gilla denna, eftersom det alltid är lite konstigt i Jane Eyre att hon bara ses som den galna kvinnan på vinden. Dock kunde det gjorts mycket bättre och intressantare. Rochester är ju inte speciellt trevlig i början av Jane Eyre heller, men här gjordes han till ett riktigt svin, totalt i onödan. Historien går inte riktigt ihop, man förstår inte varför de agerar som de gör, synd på en sån bra idé. Sen tycker jag att Spall är totalt oengagerande som Rochester och vet inte om det beror på honom eller manuset, dock gör Hall det riktigt bra som Antoinette. Svag trea eller stark tvåa.
martineden
2016-04-08
[rek. 3] Jag blir väldigt imponerad av denna filmatisering av Jean Rhys roman! Gillar faktiskt i många fall den story bättre än Brontes på grund av den oerhört tragiska förvecklingen. Skådespelarna är väldigt bra och jag tycker även att regin är ypperlig. Mycket bra!!! 4.
HerrArne
2009-09-23
Nina Humphreys suggestiva musik skänker denna filmatisering djup.
MaraJade
2007-11-02
En svag inledning, det är inte alltid kul att se på filmer där man vet hur handlingen kommer att sluta och med tanke på hur illa jag tycker om både filmatiseringarna och boken om Jane Eyre så hade jag inte direkt så stora förhoppningar på denna film. Men sista delen av filmen var riktigt bra och jag fann mig själv verkligen sympatisera med Antoinette. Edward Rochester däremot var en riktig skitstövel.