Widows

Fyra kvinnor i nutidens Chicago, har bara en sak gemensamt, de har alla ärvt sina döda kriminella mäns skulder. De bestämmer sig för att skapa en mer lovande framtid för sig själva.

Originaltitel Widows
Regissör Steve McQueen (III)
Manus Steve McQueen (III), Gillian Flynn
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Garret Dillahunt, Carrie Coon, Jacki Weaver, Robert Duvall, Liam Neeson, Lukas Haas, Jon Bernthal, Kevin J O'Connor, Manuel Garcia-Rulfo

2020-04-02
Bra och välspelat, men att tro att det kretsar kring en kupp är fel.
lucius
2020-04-02
Lite blasé film för att vara en McQueen
PeterTheW
2019-12-15
Gillade den mycket! Tappar tempo rätt ofta men är rakt igenom bra!
2019-09-30
Jag tycker inte att McQueen kommer till sin rätt här. Filmen har många fina ögonblick men på det stora hela är det alldeles för ofta som McQueen faller tillbaka på klyschor och välprövade genregrepp. Hans tre tidigare rullar är mästerverk så jag blev väldigt besviken.
#54
2019-07-01
Inte McQueens allra mest intressanta film, men den är fortfarande bra.
WillyV
2019-04-20
Svag fyra, över förväntan och bitvis riktigt bra.
Spidde
2019-03-02
Klart över förväntan. Bra skådespel, hyfsat manus och bra flyt gör det till en trevlig filmstund.
Engravadlax
2019-01-23
Var utlovad en heist-thriller, men hela filmen handlar bara om hur 'woke' filmen är.