Widows

Fyra kvinnor i nutidens Chicago, har bara en sak gemensamt, de har alla ärvt sina döda kriminella mäns skulder. De bestämmer sig för att skapa en mer lovande framtid för sig själva.

Originaltitel Widows
Regissör Steve McQueen (III)
Manus Steve McQueen (III), Gillian Flynn
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Garret Dillahunt, Carrie Coon, Jacki Weaver, Robert Duvall, Liam Neeson, Lukas Haas, Jon Bernthal, Kevin J O'Connor, Manuel Garcia-Rulfo

mammene
2021-11-14
Var lite rädd för att det skulle bli någon slags superkvinnohistoria, men jag tycker nog inte det. Vissa saker gick kanske lite väl lätt, men i det stora hela var det rätt förnöjsamt att följa dem och konstatera att de fick det bättre som änkor.
StureStenhög
2021-11-11
Skicklig och snygg regi gör att det här fungerar bättre än vad det nog rent logiskt borde göra. Det är lite oklart om det här är en film som ska tas på allvar eller inte, manuset verkar vara skrivet för en film som inte vill att man ska göra det, men tonen är till stor del blytung. Vidare är det väldigt många karaktärer som tävlar om uppmärksamheten vilket lätt kan leda till spretighet, men McQueen lyckas hålla ihop allt detta förvånansvärt bra ändå, och han balanserar alla karaktärer så skickligt att det aldrig blir rörigt. Till sin hjälp har han förstås en imponerande ensemble där alla sköter sig bra. Satan vad jag känner att jag aldrig skulle vilja ha något otalt med Daniel Kaluuya. Det finns även en del oväntad komplexitet i karaktärerna. Men jag är fortfarande osäker på vad det blev av det här till slut
Ghostface
2020-08-11
Ännu en svajig film utan roder som på grund utav det blir lite av en gäspning. Colin Farrell är den mest underhållande och mångfacetterade karaktären, resten är på samma vis hela filmen igenom.
2020-04-02
Bra och välspelat, men att tro att det kretsar kring en kupp är fel.
lucius
2020-04-02
Lite blasé film för att vara en McQueen
PeterTheW
2019-12-15
Gillade den mycket! Tappar tempo rätt ofta men är rakt igenom bra!
2019-09-30
Jag tycker inte att McQueen kommer till sin rätt här. Filmen har många fina ögonblick men på det stora hela är det alldeles för ofta som McQueen faller tillbaka på klyschor och välprövade genregrepp. Hans tre tidigare rullar är mästerverk så jag blev väldigt besviken.
#54
2019-07-01
Inte McQueens allra mest intressanta film, men den är fortfarande bra.