3.1

Widows

Fyra kvinnor i nutidens Chicago, har bara en sak gemensamt, de har alla ärvt sina döda kriminella mäns skulder. De bestämmer sig för att skapa en mer lovande framtid för sig själva.

Originaltitel Widows
Regissör Steve McQueen (III)
Manus Steve McQueen (III), Gillian Flynn
Genre 2010-tal, Kriminalare, Drama, Thriller
Skådespelare Viola Davis, Michelle Rodriguez, Elizabeth Debicki, Cynthia Erivo, Colin Farrell, Brian Tyree Henry, Daniel Kaluuya, Garret Dillahunt, Carrie Coon, Jacki Weaver, Robert Duvall, Liam Neeson, Lukas Haas, Jon Bernthal, Kevin J O'Connor, Manuel Garcia-Rulfo

2019-09-30
Jag tycker inte att McQueen kommer till sin rätt här. Filmen har många fina ögonblick men på det stora hela är det alldeles för ofta som McQueen faller tillbaka på klyschor och välprövade genregrepp. Hans tre tidigare rullar är mästerverk så jag blev väldigt besviken.
#54
2019-07-01
Inte McQueens allra mest intressanta film, men den är fortfarande bra.
WillyV
2019-04-20
Svag fyra, över förväntan och bitvis riktigt bra.
Spidde
2019-03-02
Klart över förväntan. Bra skådespel, hyfsat manus och bra flyt gör det till en trevlig filmstund.
Engravadlax
2019-01-23
Var utlovad en heist-thriller, men hela filmen handlar bara om hur 'woke' filmen är.
myslas
2018-12-05
Tekniskt sett är det återigen väldigt fint av McQueen i den här lite annorlunda heist-historien. Manuset har dock sina brister där det är lite segt under första halvan och där man tar sig lite väl stora friheter med karaktärerna under andra halvan. Fortfarande bra och väl värd att se.
haajen
2018-11-27
Välgjord film med ett mindre lyckat manus, mycket känns väldigt hastigt och något direkt djup skapas sällan, Filmen vill väldigt mycket, kanske för mycket och logiken blir därför lidande. Filmen hade nog mått bra av att vara en miniserie precis som sin manusförlaga. En besvikelse.
Ful_fisk
2018-11-19
Tät och spännande med snygg uppbyggnad. Men den sten-seriösa tonen skär sig mot det ganska kitschiga innehållet med kuppfilms-konventionernas alla inslag och one-liners. Resultatet blir varken ett super-gripande drama eller en underhållningsfilm utan en mix, vilket haltar en smula. Ändock sevärt för spänningen och foto-arbetet.