3.3

Wild

En skildring av den 180 mil långa vandring som Cheryl Strayed tog sig an i syfte att återhämta sig från en personlig katastrof.

Originaltitel Wild
Regissör Jean-Marc Vallée
Manus Nick Hornby (I)
Genre Biografi, Drama, Äventyr, 2010-tal
Skådespelare Reese Witherspoon, Laura Dern, Thomas Sadoski, Keene McRae, Gaby Hoffmann, Michiel Huisman, Kevin Rankin, W Earl Brown, Cathryn de Prume, Charles Baker, JD Evermore, Cliff De Young, Will Cuddy, Leigh Parker, Nick Eversman, Brian Van Holt, Evan O'Toole

Skapad 2019-11-10 av ehansi
Baserad på självbiografin med samma titel får vi här följa Cheryl Strayed på hennes osannolika vandring. Med teman som ensamhet, mod och en jäkla anamma bjuder ”Wild” på en av de mest inspi...   Läs mer »

V70
2018-11-07
En liknelse om att ta sig igenom sorg. Eller ett äventyr. Välj själv.
arruba
2018-01-25
Kan inte sluta imponeras av Reese egna resa som skådis, nästan allt hon medverkar i ser jag till att se nu förtiden. Hon är fantastisk, sen blir det inte sämre av att filmen håller riktigt hög klass.
2017-10-25
helt ok
RustyFilm
2017-08-24
Det här baseras på en biografi av Cheryl Strayed. Cheryl spelas i filmen av Reese Witherspon och en superstor rygga. Filmens grundhandling är en 180 mil lång fotvandring som Cheryl gör ensam (från Mojaveöknen till Oregon). Historien präglas av mycket svärta men Nick Hornbys filmmanus lättar upp det hela med diskret humor. Även snyggt regiarbete av Jean-Mare Vallée. Under hela handlingen klipps återblickar in om Cheryls problemfyllda liv in (sorg cancer otrohet droger vilsenhet). Mycket av vacker natur visas och fotot är ur-snyggt. Det emotionella stegras mot slutet av filmen och det hela avslutas snyggt med väl vald filmmusik (tårarna rinner).
Genstruktur
2017-04-06
Det var en fult animerad räv.
fabbe86
2017-03-31
Witherspoon lyfter den här historien med sitt fina spel!
Roswall
2017-03-29
Bra film alltsammans övervägt.
BrutusBeefcake
2016-10-18
Så otroligt lagom rakt igenom, den tar aldrig ut svängarna och försöker knappast heller, det hela puttrar på precis som en promenad, man kunde skippa lite bakgrund och visat mer utav hajkingen tycker jag men i övrigt är det precis på mitten precis hela tiden. (8/15)
braxl420
2016-09-01
Kanske är jag lite partisk i och med att jag är lättsåld på hikingromantiken (drömmer om att en dag göra PCT eller liknande), men jag tyckte att det var en otroligt stark berättelse. Witherspoon är en stor del av det, men själva storyn är gripande på egen hand också.
Merwinna
2016-04-21
Långsamt, rörigt, ointressant, meningslöst, pretentiöst.