2.4

Wild Bill

På det laglösa Amerikanska gränslandet där legender skapades fanns en man vars rykte föregick honom - Wild Bill Hickok. Andra män vill vara honom, kvinnor vill älska honom och några vill utmana honom. Bill vet att hans glansdagar är räknade men han är fast besluten att sluta sina dagar som han levt dem - med slagsmål, spel och sprit.

Originaltitel Wild Bill
Regissör Walter Hill
Manus Walter Hill
Genre Action, Western, 90-tal, Biografi
Skådespelare Jeff Bridges, John Hurt, Ellen Barkin, David Arquette, Christina Applegate, James Remar, Keith Carradine, Diane Lane, Bruce Dern, James Gammon, Robert Knott, Dennis Hayden, Lee de Broux, Karen Huie, Steve Reevis, Pato Hoffmann, Marjoe Gortner

Almgren
2012-01-01
Flera bitar finns på plats, som skådespeleri, en del dialog och fin scenografi, men filmen är dåligt uppbyggd och tröttsamt berättad och lämnar inget bestående intryck.

2011-09-28
Jag har en Bridges flow, slukar honom, och njuter. Han är bra.
Blink182
2011-06-07
Helt okej western
jack_jack_jack
2008-10-02
irriterande film.

2008-07-30
En helt okej västernfilm; kul att se Christina Applegate (Kelly Bundy). Hon skjuter örat av en skurk och har sina ljuva bullar i en korsett!
manhunter
2007-07-25
nja sådär
HansMoleman
2007-06-19
Dålig film. Mycket nära en 1:a.
Bomkia
2007-05-01
Så usel är den inte, tycker fan Bridges funkar ok som Hickok. Men ett mästerverk är det då inte. 3-
svyturus
2006-08-21
urusel början med löjliga tillbakablickar. dåligt filmat och klippen suger. sen blir den inte bättre.
Mysoxen
2006-03-26
Nja kanske ingen femma men en klockfren tvåa absolut ingen etta. Sånt kan man spara till den blå filmen.