3.4

Wild Bill

Bill Hayward återvänder hem, efter att ha suttit i fängelse i 8 år, för att nu finna att hans 11 och 15 år gamla söner övergivits av sin mor...

Originaltitel Wild Bill
Regissör Dexter Fletcher
Manus Dexter Fletcher, Danny King
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Charlie Creed-Miles, Will Poulter, Liz White, Sammy Williams, Leo Gregory, Neil Maskell, Iwan Rheon, Jaime Winstone, Amanda Henderson, Charlotte Spencer

Zebulonm
2020-01-20
Riktigt bra rulle. Fina skådespelarinsatser.
2019-09-17
Brittisk misärfilm. Duktigt skitig, men ändå lite sötsnäll i kanten. Imponerande skådespel av unge Will Poulter. Även Charlotte Spencer är grym. Helt okej rulle. (8+/15)
J-everyday
2013-11-28
helt fantastisk rulle. Se den.
OlleSvensson
2013-06-19
Efter ett tag hade filmen mig i ett skruvstäd, och huvudpersonernas öden kändes snabbt väldigt angelägna. Ett riktigt solitt hantverk och bra skådisar. Och bra musik.
hestret
2013-02-21
Fina skådespelarinsatser med ett solitt manus, smart regi, bra foto och klipp. Sedan måste jag ju plussa lite för att man kör Mogwai i soundtracket och att man langar in Andy Serkis i en schyst och energisk cameo. Dock är det väl inte den mest originella filmen man sett även om det kanske inte var så mycket Ritchie-brit-gangster som man kanske tror baserat på omslaget. Jag blir absolut sugen på att se vad Fletcher tar sig an härnäst. Den här filmen får en stark trea.
joakimfischer
2012-10-20
mycket bra med den rullen helt klart. lätt att dras med i historien. ovanligt otragiskt många stunder för denna typ av film :) ..känns inte som om manuset aspirerar på några högre betyg dock, även om det är ett starkt genomförande överlag
Suverän
2012-09-24
Ganska så fantastisk.
johannorlund
2012-08-28
Jättebra och jättevälspelat drama. Det måste dock till något mer innan jag ger något mer än denna starka trea!
thegreatnausea
2012-07-20
Starkt gripande socialrealism. Hela filmen kändes genuint verklig, t o m slagsmålscenen.
Spidde
2012-07-20
Lite lättsammare än den mesta brittiska socialrealism man ser annars, men bitvis riktigt bra och med några fina och varma scener. Storyn, med lite westernstuk, imponerar inte riktigt men skådespelarna, regin och dialogen är bra. Och en film som innehåller favoriter som Clash och Aaron Neville på soundtracket kan ju knappast vara dålig. Scenen med pappersflygen är nog bäst. Stark trea får det bli.