2.9

Wild Child

I början av 70-talet rapporterade den amerikanska TV-kanalen CBS om ett av de värsta fallen av barnmisshandel någonsin. I en förort till Los Angeles upptäcktes en 13-årig flicka som hållits inlåst av sina föräldrar hela sitt liv. Katie spenderade sitt liv fastbunden vid en stol och utan mänsklig kontakt. Detta gjorde henne oförmögen att tala. Hon hade även en stapplande gångstil och ett djurliknande beteende. Kate var ett "wild child" och vägen till ett mänskligt liv skulle bli lång.

Originaltitel Mockingbird Don't Sing
Regissör Harry Bromley Davenport
Manus Daryl Haney
Genre Drama, 2000-tal
Skådespelare Melissa Errico, Joe Regalbuto, Sean Young, Michael Lerner, Kim Darby

2016-10-03
Väldigt intressant, gripande och välspelat drama.
chimandra
2014-08-17
En film som baseras på en verklig händelse om en flicka som blivit otroligt grymt misshandlat av sina föräldrar och där hon trots att hon blir räddad från sitt fängelse fortfarande blir utsatt för separationstrauman. Filmen kunde ha gjorts så mycket bättre och mer gripande slutet var inte det slut jag hoppats på och jag känner att det är en historia som jag kommer att bära med mig i mitt hjärta för evigt. En fråga som jag ställer mig är hur kan människor bli så kalla och totalt oempatiska och njuta av att plåga andra. Skulle kärleken flytta in i allas våra hjärtan till 100 % och vi skulle behandla andra som vi själva vill bli behandlat skulle vi ha ett fantastiskt paradis ´på jorden. Imagine John Lennon så låt kärleken flytta in i ditt hjärta nu och börja din kärleksmission redan idag och ring en vän som är ensam besök en sjuk ge ditt leende till den som tappat sitt det finns så många sätt att öka kärleken på vår jord bli en kärleksmssionär NU
KyLLo
2013-08-03
Ingen thriller, dokumentär eller dramadokumentär om barnövergrepp, utan ett drama med starkt budskap om en flickas liv efter allvarliga övergrepp. Successivt får man veta mer om flickans bakgrund samtidigt som man får följa hennes nya vardag och personerna runt omkring henne. Trots att det är en tragisk historia så berättas den med mycket värme och humor. Wild child sticker ut något och höll mig bunden från början till slut. Fyra.
Starlette
2012-01-03
Intressant o hemsk.
Dele
2011-11-02
Sympatisk film som fångar ens intresse, även om den är ganska konventionell och slutet känns lite styltigt.
ami86
2011-06-14
Tyvärr en film om slarvas bort pga tråkigt manus och halvdant skådespeleri. Filmen berör aldrig riktigt. Det som räddar den från en etta är slutklämmen.
Gialloblu
2010-12-29
Tragisk historia som kunde berättats så mycket bättre, gräslig musik till eftertexterna..
Bacillusk
2010-09-08
Om man sett dokumentären om Genie, som tjejen kallades irl, är filmen ganska dålig. De missar en del viktiga saker och en hel del är helt påhittat. Filmen i sig får en 3a, men om man vill veta den sanna historien bör man läsa på om Genie (Feral child).
Madfox
2010-08-25
kunde gjorts mycket bättre
Emsisa
2010-06-29
Det var länge sedan jag såg denna, men jag minns fortfarande hur mycket jag kände när jag såg den.En väldigt obehaglig film dock.