2.9

Wild Rose

Unga upproriska Rose-Lynn har aldrig velat något annat än att sjunga, men har hittills bara uppträtt på små lokala scener. Hon brinner för den råa country som består av tre ackord och sanningen om livet, men vägen från Glasgow till Nashville är lång - speciellt för en arbetartjej som klarat av ett fängelsestraff och som blev mamma redan i tonåren.

Originaltitel Wild Rose
Regissör Tom Harper (III)
Manus Nicole Taylor
Genre Drama, 2010-tal
Skådespelare Jessie Buckley, Sophie Okonedo, Julie Walters, Jamie Sives, Ashley Shelton, James Harkness, Craig Parkinson, Robin Daugherty, Maureen Carr, Adam Mitchell, Daisy Littlefield, Louise Mccarthy, Janey Godley, Doreen McGillivray, Ryan Kerr, Nicole Kerr

abnormal
2019-12-23
Oklart om det är meningen, men huvudkaraktären är inte alls likable eller relaterbar. Känns till och med lite osannolik, men Julie Walters gör en bra roll.
BenStiller
2019-09-16
En film i samma genre som ”A Star is Born”, ”Bohemian Rhapsody”, ”Rocket Man” etc., men den här håller inte riktigt måttet varken musikmässigt eller vad beträffar handlingen. Ung kvinna med drömmar om en karriär som countrystjärna (Jessie Buckley). Huvudrollsinnehavaren spelar över och är ingen karaktär som man finner sympati i. Inte heller musikscenerna ger ”ståpäls”, så som i tidigare nämnda filmer. Ett plus till barnen och mormor i filmen (alltid duktiga Julie Walters). Betyget blir en tvåa.