2.6

Wild Things

I den lilla staden Blue Bay i Florida med sina många flotta fasader, rullas förrädiska och ondskefulla intriger upp när societetstjejen Kelly anklagar den omtyckte, unge läraren Sam för våldtäkt. Hemligheter som ingen kunnat ana kommer upp till ytan.

Originaltitel Wild Things
Regissör John McNaughton
Manus Stephen Peters
Genre Kriminalare, Thriller, 90-tal
Skådespelare Kevin Bacon, Matt Dillon, Neve Campbell, Theresa Russell, Denise Richards, Daphne Rubin-Vega, Robert Wagner, Bill Murray, Carrie Snodgress, Jeff Perry, Cory Pendergast, Marc Macaulay, Toi Svane Stepp, Dennis Neal, Eduardo Yáñez, Jennifer Taylor

Skapad 2019-12-08 av Rollywood
På en skola i Blue Bay arbetar Sam Lombardo som studievägledare. När han blir anklagad för våldtäkt av rikemansdottern Kelly Van Ryan så förändras tillvaron för många i det överklassiga so...   Läs mer »

ASSFACE
2017-09-29
Ganska kul!
RustyFilm
2016-12-11
Amerikansk thriller med hafsig handling. Man har ju sett många filmer som lyfts av att berättelsen tar tvära kast så att det förväntade kullkastas. Men här kastas det så mycket att man ramlar av. Nä, det här är ingen höjdare.
2016-07-17
Spännande film med många oväntade vändningar. Bra skådespelare också. Bill Murray är väl ingen av mina favoritskådisar men tycker ändå han gör en bra insats.
jlam
2016-03-06
Kyligt raffel i heta miljöer. Lyckas på något sätt att få alla vändningar att inte kännas krystade vilket är en bedrift, men helhetsintrycket är lite plattare än önskat.
LadyFlanders
2016-03-04
Man ska nog inte vara så mycket mer än 15 för att kunna uppskatta denna smörja. Men Bill Murray gör en cool insats.
Tatty
2015-01-06
Lagom spännande där det händer rätt mycket grejer nästan hela tiden. Slutet är bra. Flesta spelar rollerna jättebra vilket jag gillar starkt.
2014-10-30
Wild Things är en film där handlingen vänder gång på gång. Vem är vän med vem, och vem hjälper vem är frågeställningar som dyker upp första gången man såg filmen. Bra skådespelare, välgjord filmatisering och ett bra manus. Bill Murray är ju dessutom med.
BrutusBeefcake
2014-05-13
Jag är svag för filmer i high school-miljö, lömska kvinnor, träsk och Bill Murray. Denna filmen innehöll allt det och passade mig som handen i handsken men den går stadigt runt med uppenbara brister och vissa tveksamma prestationer och ibland något underlig klippning. Bill Murray är dock helskön som vanligt (8-/15)
Ojhda
2014-04-28
Når upp till fyran även fast det blev lite mycket nästan mot slutet. Jag gillar filmer som denna! Mörk och mystisk med twists and turns!
PeterTheW
2014-02-16