3.3

Wild Zero

De tre medlemmarna i garagepunkbandet "Guitar Wolf" spelar sig själva i huvudrollen. Sångaren, gitarristen och ledaren gör inget hjältemodigt utan att först riva av ett riff och att gå någonstans utan elplankan är uteslutet. Guitar Wolf och hans två medhjälpare Bass Wolf och Drum Wolf kammar sig när det inte händer något speciellt.

Originaltitel Wild Zero
Regissör Tetsuro Takeuchi
Manus Tetsuro Takeuchi, Satoshi Takagi
Genre 90-tal, Skräck, Science Fiction, Komedi, Action
Skådespelare Guitar Wolf, Drum Wolf, Bass Wolf, Makoto Inamiya, Masashi Endô, Yoshiyuki Morishita, Shirô Namiki, Kwancharu Shitichai, Haruka Nakajo, Taneko, Akihiko Murata

PapaUbu
2014-12-14
Genialisk galenskap levererat till stenhårda toner. Allt hade kunnat falla så platt, men istället blir alla fel rätt, och filmen är tveklöst en av de coolaste jag sett!

2013-09-21
Tveklöst cool film men det räcker bara till en 3a enligt mig!
Fritz_Klyka
2010-09-05
there is a wallet on my ass with a rock'n'roll licence
sathariel
2008-10-11
Fattas inte mycket för perfektion, här inte. Genialisk.
mgrankvist
2008-08-04
Den är inte bra, men väldigt väldigt annorlunda :-) Jag menar - hur många japanska zombie punk filmer finns det?!
madamex
2008-07-18
Lock and loll! Hahaha!
the_pain
2008-04-21
bullmums
Gurkvatten
2008-03-28
Sjukt snygg cover har den i alla fall. Första 20 minuterna är helt underbara, innan man vant sig med att folk skriker "LOCK AND LOLL!!". Textningen på versionen jag såg kändes rätt tveksam dock.
Spidde
2007-12-16
Riktigt dåligt, men inte helt utan underhållningsvärde. En sådan film som förmodligen blir bättre ju fler gånger man ser den, och ännu bättre om man ser den i grupp och inte ensam.
Narcissa
2007-11-17
Jag älskar verkligen den här filmen! Tror att den botade lite av min skräck för zombiefilmer... ^^ Dessutom är det ju underbart att den har ett så fint budskap mitt i allt vansinnigt, roligt och sjukt. En klar favorit.