3.2

Willow

Willow är en småväxt jordbrukare och magikerlärling, en dag träffar han Madmartigan. Tillsammans reser de igenom ett krigshärjat land med både magi och monster för att rädda barnprinsessan från att dödas av den onda drottningen.

Originaltitel Willow
Regissör Ron Howard
Manus Bob Dolman
Genre Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr, Fantasy, 80-tal
Skådespelare Val Kilmer, Joanne Whalley, Warwick Davis, Jean Marsh, Kevin Pollak, Patricia Hayes, Pat Roach, Gavan O'Herlihy, Rick Overton, Bill Barty, David Steinberg, Phil Fondacaro

2017-09-29
Den här filmen är helt ok, men tycker också den är en aning lång.. Effekterna är ju inte de bästa, men det skulle vara löjligt att jämföra den här filmen med dagens filmer..
RunRiot
2015-04-19
Alldeles för lång och seg trots att den var snyggt gjord. Tyvärr fylld med dåliga klyschor och överspel, vilket drar ner betyget rejält. Annars en småcharmig film.
F-M-J
2015-02-09
Önskar att jag såg filmen som ungtupp, då hade betyget säkerligen blivit och förblivit högre än vad jag ger den nu. För i ärlighetens namn så har filmen många faktorer som gör en fantasy-familjefilm riktigt bra. Miljöerna är slående och det är mysigt att skåda våra små varelser bege sig på ett uppdrag. En stark trea och har ni eller är ett barn kan jag verkligen rekommendera filmen.
RobinsTaste
2015-02-07
Mysig film och en av få filmer där kortväxta tas på allvar som ledande huvudroller. Bra action och Val Kilmer fungerar som motspel till Warwicks titelroll. Med detta sagt så är filmen lite seg och slutduellen känns utdragen. Dock en fin film!
2014-11-07
Ett härligt fantasyäventyr som leverar på fin matinénivå. Underhållande med sevärda skådespelarinsatser. 3+
AlbinWesley
2014-08-12
Älskade denna som barn, men ack, jag kan inte förmå mig att uppskatta det här. Var för många andra som gjorde det bättre på den här tiden. Effekterna är rätt fina, men filmen som helhet är rätt banal. Tyvärr.
LTT86
2014-07-09
En barndom film. När jag var yngre så älskade jag filmen. Men nu när jag är vuxen, känns mer som en dum film.
myslas
2014-01-01
Det här var en stor favorit i ungdomens dagar och även om den inte riktigt håller samma klass idag när man har filmer som Sagan om ringen-trilogin att jämföra med så tycker jag fortfarande om att se den. Blir lite väl utdraget mot slutet.
karlmats
2013-10-03
En sån här film man kanske borde ha sett när man var liten för att kunna uppskatta. Nu blir det bara själlöst och fånigt, den är alldeles för okreativ för att kunna funka som en fantasyfilm och det finns ingen jag bryr mig om. De där två småjävlarna som följer med utan nån uppenbar anledning är enormt irriterande också, påminner lite om sidekickrobotarna i första Transformersrulle och det är ingenting positivt. Nej, fantasy är ju en charmig genre, men här blev det ett mellanting av pompösa ambitioner och mediokert utförande. Velar mellan den egentligen givna 2an och en protest-1a. Får bli en 2a till slut, Joanne Whalley var iaf fin att titta på men den kultstatus som omger den här rullen är ju lite ofattbar.
dudson
2013-09-13
Val Kilmer hamnar i en bur det var kul.+ mkt dvärgfolk och lera.