2.3

Wind Chill

Två studenter samåker hem över jullovet. När de råkar ut för en olycka längs en öde väg börjar underliga saker att hända. Andarna från människor som råkat illa ut längs vägen börjar dyka upp, och de är beredda att gå över lik för att få ro i sinnet igen.

Originaltitel Wind Chill
Regissör Gregory Jacobs
Manus Joe Gangemi, Steven Katz
Genre 2000-tal, Skräck, Thriller
Skådespelare Martin Donovan (II), Ned Bellamy, Emily Blunt, Ashton Holmes, Ian A Wallace, Chelan Simmons

Boondock_saint
2017-02-27
Som norrlänning känner jag mig personligt kränkt av hur dåligt förberedda huvudpersonerna är för en biltur i vinterväglag ;) det här var inte bra nånstans tyvärr, synd för jag är svag för roadmovieskräckisar.
2016-11-07
Blev faktiskt positivt överraskad av den här filmen och den var långt över förväntan. Gillar den kusliga och paranoida stämningen och filmen är väldigt spännande. Skådespelarna gör bra ifrån sig. Det här är en av de bättre filmerna som gjordes under 00-talet. Stark 4:a.
Raggarn
2016-10-16
Jag tycker idén är riktigt bra och det är stundtals ganska bra. Tyvärr blir allt så dumt ibland så man bara slår sig för pannan. Karaktärerna beter sig dumt. Dom verkar göra sitt bästa för att frysa ihjäl. Hur svårt ska det vara att sätta något på huvudet? Hur svårt kan det vara att undvika och plumsa i snön när man är dåligt klädd. Hur kan man inte överväga att gå tillbaka samma väg i stället för att sitta stilla i en kall bil. Frågetecknen är många tyvärr. Ändå hyfsad underhållning för stunden
Engravadlax
2016-07-02
Läskigast var helt klart stalkersnubben.
FUR
2016-01-15
högst poänglös? blunt fin som alltid dock + effektfull mansell!
Dele
2015-02-10
Totalt ointressant trams.
Berniey
2013-10-05
Förvisso ett snyggt foto i vackra miljöer, men handlingen och manuset är pinsamt uselt med en dialog som inte håller måttet.
Miamia
2013-08-19
Först är den tråkig och sen är den pinsam. I mitten är den lite intressant.
SalotSar
2013-08-17
Kunde utvecklats till ett intressant psykologiskt drama - men övergår i en B-skräckis utan skräckmoment. Besvikelse.
KyLLo
2013-08-17
En ganska välgjord skräckis. Synd bara att det brister så mycket i trovärdighet, annars hade det blivit högre betyg.