1.9

Wind & Cloud - Conquer the World

Lord Conquer är en mäktig krigsherre som vill ta herraväldet över världen. För att lyckas med det måste han besegra en krigare vid namn Sword Saint – men striden ska enligt profetian utkämpas om tio år. Lord Conquers tjänare, Mud Buddah, berättar att han kan göra sig osynlig genom att göra två utvalda barn till sina lärljungar. Dessa två barn är Whispering Wind och Striding Cloud. Men Lord Conquer upptäcker att om Wind och Cloud förenar sig emot honom så kan de även besegra honom. Han försöker undvika detta genom att gifta bort sin dotter Charity till Wind, men Cloud lägger sina fingrar emellan vilket leder till ödesdigra konsekvenser. Samtidigt har stunden kommit för Lord Conquers förutspådda duell mot Sword Saint.

Originaltitel Wind & Cloud - Conquer the World
Alternativ titel Wind & Cloud - The Legend of the Famous Warlords, Wind and Cloud: The Storm Riders
Regissör Hsu Chin-Liang

2012-09-16
Så otroligt dåligt, stängde av efter 15min
Maxter
2007-06-21
Filmen var ojämn men var riktigt bra på sina ställen. Animationerna var väl inga höjdare men duger. Finns fler filmer med Wind & Cloud som lockar trots allt.