3.5

Wind River

En FBI-agent går samman med en lokal jägare för att undersöka ett mord på ett indianreservat i Wyoming.

Originaltitel Wind River
Regissör Taylor Sheridan
Manus Taylor Sheridan
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene (II), Gil Birmingham, Martin Sensmeier, Kelsey Asbille, Jon Bernthal, Teo Briones, Julia Jones (III), James Jordan, Matthew Del Negro, Hugh Dillon, Ian Bohen, Austin R Grant, Eric Lange, Tokala Black Elk

Skapad 2019-12-15 av ToddDowney
Efter en väntetid på 5 månader efter sin Biodebut i USA så är Wind River äntligen här. Och redan efter 5 minuter så visste jag att denna filmen skulle stanna med mig långt efter eftertexterna...   Läs mer »

OffTheGround
2021-02-28
Rätt obehaglig mellan varven. Fyran håller dock på att ryka mot slutet, men klarar sig precis.
best_jeppe
2021-02-08
Måste säga att jag är oerhört förvånad över att Filmtipset trodde att jag skulle tycka detta var en 4a. I bästa fall så var det en 3a men för det mesta en 2a. Jag vet inte men den kändes väldigt formuleisk och den tilltalade mig inte särskilt mycket alls. Den var okej som underhållning men jag har redan börjat glömma den. Stark 2a.
BenStiller
2021-01-15
Något så ovanligt som en socialrealistisk film med spänning. Utmärkta skådespelare och häftiga naturscenerier. Trots ett något dämpat tempo hålls intresset uppe hela tiden. Betyget blir en 4:a.
ZoIX
2020-09-26
Lite för snygga skådisar och några skådisinsatser som inte riktigt håller måttet. Vacker natur.
Zebulonm
2020-01-21
Mycket bra rulle.
Sajmlajm
2019-11-09
Scenografin och musiken lyfter filmen. Fortfarande en trea dock, 3,5/5.
2019-10-14
Bitvis riktigt snygg film som i sina bästa stunder är rätt så hård och sina sämsta rätt så ostig. Renner imponerar medan Olsen är skitkass. Allt som allt en helt okej film. (8+/15)
mammene
2019-09-21
Kändes som en modern western, den kalla miljön som också verkar smitta av sig på befolkningen och det lugna tempot med inslag av överraskningar var en bra blandning. Lite livsvisdom bjöds det på ett inte påträngande vis, det uppskattas. Sedan har vi den coole jägaren, behöver inte säga mer.
theFeber
2019-07-16
Överraskande bra! Lunkande tempo med hög obehagskänsla redan från start. Miljöer, skådespeleri och musik är i toppklass!
Engravadlax
2019-07-15
Lite cheesy, men spännande!