3.5

Wind River

En FBI-agent går samman med en lokal jägare för att undersöka ett mord på ett indianreservat i Wyoming.

Originaltitel Wind River
Regissör Taylor Sheridan
Manus Taylor Sheridan
Genre Drama, Kriminalare, Mysterium, Thriller, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene (II), Gil Birmingham, Martin Sensmeier, Kelsey Asbille, Jon Bernthal, Teo Briones, Julia Jones (III), James Jordan, Matthew Del Negro, Hugh Dillon, Ian Bohen, Austin R Grant, Eric Lange, Tokala Black Elk

Skapad 2019-10-06 av ToddDowney
Efter en väntetid på 5 månader efter sin Biodebut i USA så är Wind River äntligen här. Och redan efter 5 minuter så visste jag att denna filmen skulle stanna med mig långt efter eftertexterna...   Läs mer »

2019-10-14
Bitvis riktigt snygg film som i sina bästa stunder är rätt så hård och sina sämsta rätt så ostig. Renner imponerar medan Olsen är skitkass. Allt som allt en helt okej film. (8+/15)
mammene
2019-09-21
Kändes som en modern western, den kalla miljön som också verkar smitta av sig på befolkningen och det lugna tempot med inslag av överraskningar var en bra blandning. Lite livsvisdom bjöds det på ett inte påträngande vis, det uppskattas. Sedan har vi den coole jägaren, behöver inte säga mer.
theFeber
2019-07-16
Överraskande bra! Lunkande tempo med hög obehagskänsla redan från start. Miljöer, skådespeleri och musik är i toppklass!
Engravadlax
2019-07-15
Lite cheesy, men spännande!
92axha10
2019-02-27
Brutal och välspelad film med vackra miljöer
Sillion
2019-02-21
Helt fantastisk gripande film som jag nu ser om för sjätte gången. Det finns en ren och skär tryckande känsla som gör den att den förmedlar ett budskap som få andra filmer förmår. Musiken och miljöerna bygger på detta budskap. Ett budskap som tas till sin spets i denna utpost av hopplöshet men som har sipprat in över all i vårt samhälle när det krackelera lite här och var. Ett fantastiskt mästerverk.
asasae
2019-02-10
Väldigt spännande, hög klass och en mycket sevärd film med en plot av starkt engagerande slag.
erosagape
2018-11-18
Löjligt bra film. Överraskande på ett positivt sätt även om det ändå inte var så positivt. Filmen har änna frusits in i mig. Dessvärre eller vad som nu är rätt ord, verkade den kanske fåniga uppgörelsescenen ha utspelat sig i verkligheten strax efter att jag sett filmen, när en civilklädd israeliska grupp stoppats av palestinier och eldstrid bröt ut. Asså, folk asså...
2018-11-15
Att skriva ett bra manus för en thriller idag måste vara en utmaning. Wind River använder en rätt basic thrillerintrig med det klassiska mordmysteriet, men förvaltar allt mycket bra med intressanta karaktärer och frågor som ställer sig utanför grundstoryn. Riktigt kompetent gjort och en film som kanske inte faller ur minnet inom några dagar.
ViktorB
2018-10-27
Det blir förutsägbart någonstans i mitten men ändå underhållande