3.5

Wind River

En FBI-agent går samman med en lokal jägare för att undersöka ett mord på ett indianreservat i Wyoming.

Originaltitel Wind River
Regissör Taylor Sheridan
Manus Taylor Sheridan
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene (II), Gil Birmingham, Martin Sensmeier, Kelsey Asbille, Jon Bernthal, Teo Briones, Julia Jones (III), James Jordan, Matthew Del Negro, Hugh Dillon, Ian Bohen, Austin R Grant, Eric Lange, Tokala Black Elk

Skapad 2019-12-15 av ToddDowney
Efter en väntetid på 5 månader efter sin Biodebut i USA så är Wind River äntligen här. Och redan efter 5 minuter så visste jag att denna filmen skulle stanna med mig långt efter eftertexterna...   Läs mer »

Murvel48
2021-12-07
En väldigt bra film i all sin enkelhet.
Zingostar
2021-12-05
En bra film! Välspelad. Men alldeles för hackig i regi. Långa scener som sen inte fyller någon funktion för resten av filmen. Helt klart sevärd, och en klar trea. Dock synd att man man hade kunnat göra filmen intressantare med enkla medel.
Rele
2021-12-04
En spännande och våldsam film. Taylor Sheridan beskriver hur människor i en flock kan bete sig mot svagare motstånd. Duktiga skådespelare som Renner samt Olsen och några till hjälper till att betyget av mig blir en fyra.
OffTheGround
2021-02-28
Rätt obehaglig mellan varven. Fyran håller dock på att ryka mot slutet, men klarar sig precis.
best_jeppe
2021-02-08
Måste säga att jag är oerhört förvånad över att Filmtipset trodde att jag skulle tycka detta var en 4a. I bästa fall så var det en 3a men för det mesta en 2a. Jag vet inte men den kändes väldigt formuleisk och den tilltalade mig inte särskilt mycket alls. Den var okej som underhållning men jag har redan börjat glömma den. Stark 2a.
BenStiller
2021-01-15
Något så ovanligt som en socialrealistisk film med spänning. Utmärkta skådespelare och häftiga naturscenerier. Trots ett något dämpat tempo hålls intresset uppe hela tiden. Betyget blir en 4:a.
ZoIX
2020-09-26
Lite för snygga skådisar och några skådisinsatser som inte riktigt håller måttet. Vacker natur.
Zebulonm
2020-01-21
Mycket bra rulle.
Sajmlajm
2019-11-09
Scenografin och musiken lyfter filmen. Fortfarande en trea dock, 3,5/5.
2019-10-14
Bitvis riktigt snygg film som i sina bästa stunder är rätt så hård och sina sämsta rätt så ostig. Renner imponerar medan Olsen är skitkass. Allt som allt en helt okej film. (8+/15)