3.4

Wind River

En FBI-agent går samman med en lokal jägare för att undersöka ett mord på ett indianreservat i Wyoming.

Originaltitel Wind River
Regissör Taylor Sheridan
Manus Taylor Sheridan
Genre Drama, Kriminalare, Thriller, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jeremy Renner, Elizabeth Olsen, Graham Greene (II), Gil Birmingham, Martin Sensmeier, Kelsey Asbille, Jon Bernthal, Teo Briones, Julia Jones (III), James Jordan, Matthew Del Negro, Hugh Dillon, Ian Bohen, Austin R Grant, Eric Lange, Tokala Black Elk

Skapad 2019-12-15 av ToddDowney
Efter en väntetid på 5 månader efter sin Biodebut i USA så är Wind River äntligen här. Och redan efter 5 minuter så visste jag att denna filmen skulle stanna med mig långt efter eftertexterna...   Läs mer »

BenStiller
2021-01-15
Något så ovanligt som en socialrealistisk film med spänning. Utmärkta skådespelare och häftiga naturscenerier. Trots ett något dämpat tempo hålls intresset uppe hela tiden. Betyget blir en 4:a.
ZoIX
2020-09-26
Lite för snygga skådisar och några skådisinsatser som inte riktigt håller måttet. Vacker natur.
Zebulonm
2020-01-21
Mycket bra rulle.
Sajmlajm
2019-11-09
Scenografin och musiken lyfter filmen. Fortfarande en trea dock, 3,5/5.
2019-10-14
Bitvis riktigt snygg film som i sina bästa stunder är rätt så hård och sina sämsta rätt så ostig. Renner imponerar medan Olsen är skitkass. Allt som allt en helt okej film. (8+/15)
2019-09-21
Kändes som en modern western, den kalla miljön som också verkar smitta av sig på befolkningen och det lugna tempot med inslag av överraskningar var en bra blandning. Lite livsvisdom bjöds det på ett inte påträngande vis, det uppskattas. Sedan har vi den coole jägaren, behöver inte säga mer.
theFeber
2019-07-16
Överraskande bra! Lunkande tempo med hög obehagskänsla redan från start. Miljöer, skådespeleri och musik är i toppklass!
Engravadlax
2019-07-15
Lite cheesy, men spännande!
92axha10
2019-02-27
Brutal och välspelad film med vackra miljöer
Sillion
2019-02-21
Helt fantastisk gripande film som jag nu ser om för sjätte gången. Det finns en ren och skär tryckande känsla som gör den att den förmedlar ett budskap som få andra filmer förmår. Musiken och miljöerna bygger på detta budskap. Ett budskap som tas till sin spets i denna utpost av hopplöshet men som har sipprat in över all i vårt samhälle när det krackelera lite här och var. Ett fantastiskt mästerverk.