2.2

Wine Country

När en grupp väninnor åker till Napa under en helg för att fira sin väns 50-årsdag gör sig gamla spänningar mellan dem snart påminda.

Originaltitel Wine Country
Regissör Amy Poehler
Manus Liz Cackowski, Emily Spivey
Genre Komedi, 2010-tal
Skådespelare Amy Poehler, Rachel Dratch, Ana Gasteyer, Maya Rudolph, Paula Pell, Emily Spivey, Tina Fey, Maya Erskine, Jason Schwartzman, Cherry Jones, Kate Comer, RJ Walker, Sunita Mani, Jason Greene, Janine Brito, Greg Poehler, Jay Larson

Tatty
2019-08-03
Ingen dålig film men inte så bra heller. Ganska okej och lite tokiga kvinnor i filmen.
Arensberg
2019-07-02
lite lökig och klyschig, cringe ganksa ofta men... garvade lite osså :)
Christofer
2019-06-30
Hade svår filmtorka för annars hade jag aldrig slagit på detta. Var åtminstone inte fullt så usel som förväntat, alltid något. Ett enstaka skratt här och där blev det iaf.
Zipper
2019-06-10
Det är så synd att det med en sådan skön ensemble totalt fattas ett skarpt manus. Slöseri med all denna komeditalang!
myslas
2019-06-06
Har sina stunder men med så många roliga personer i samma film så förväntar man sig mer. Helt ok ändå.
eraserheead
2019-06-01
Helt värdelös, drog inte på smilbanden en enda gång.
2019-05-17
Charmigt och trevligt och hela ensemblen har ju verkligen kemi ifrån deras SNL-dagar. Men den saknar skärpa i leverans av både skämt och handling så det blir lite menlöst, men mysigt! Kul att se så många äldre kvinnor vars personligheter inte bara är baserade på att vara "förälder" eller "partner" utan att dom är sig själva. Stabiltrevlig tvåa.
robert_akesson
2019-05-16
Härligt att återse dessa skådespelare i lite annorlunda tappning men story och manus verkar helt sakna kvalité.