3.4

Winnerbäck - Ett slags liv

Lars Winnerbäck är en av Sveriges största artister sedan 15 år. Samtidigt är han en av dem som vi vet minst om. Nu firar Winnerbäck 20 år som artist, trots att han knappt hunnit fylla 40. Denna dokumentär tar oss närmare honom än någonsin, samtidigt som den sammanfattar en musikalisk karriär. Men mest av allt ger den en inblick i en extremt komplex människa som med alla sina svagheter och karaktärsdrag speglar en hel generations känslor.

Originaltitel Winnerbäck - Ett slags liv

2020-05-02
Bra och intressant
TantGrön
2017-10-06
Jag var superrädd att den skulle vara allt för utlämnade.. stor det av hans mystik är ju ändå att han framstår som rätt privat.. Älskade allt - hade gärna hör lite mer om hans inspirationer, musikaliskt men man kan inte få allt - jag älskar mannen helt enkelt..rösten...texterna, det sneda flinet och glimten i ögonen.. han är underbar <3
ellegi
2017-10-04
Var en film med ett väldigt långsamt tempo, men det är ju ett måste när den handlar om Winnerbäck. Fint kameraarbete och flera intressanta samtal mellan Lars och andra inom nöjesbranschen. Ett måste för alla som tycker om hans musik. 3/5
TantGrön
2017-08-22