Winter Days

Kawamoto har här samlat inte mindre än trettiofem olika animationer från lika många animatörer runt om i världen. Gemensam nämnare är att de bygger på den japanska poeten Bashōs verk med samma namn. Och det verket är uppbyggt på samma vis, dvs som ett kollektivt poesi.

Originaltitel Fuyu no hi
Regissör Kihachiro Kawamoto, Mark Baker, Jacques Drouin, Co Hoedeman, Yôichi Kotabe, Jurij Norsjtejn, Bretislav Pojar, Raoul Servais, Shinichi Suzuki, Isao Takahata, Koji Yamamura
Manus Bashô Matsuo
Genre 2000-tal, Animerad
Skådespelare Ryuta Kashiwagi (röst), Kyôko Kishida (röst), Noboru Mitani (röst)

Taliah
2013-02-21
Jag gillade särskilt Shimamura, Boda och Itos bidrag, men även Ishida, Servais, Petrov, Yonesho, Pojar, Mori och Yusaki. Men det är öht mycket hög kvalité på det mesta i den här samlingen.
skit_samma
2011-11-07
De andra måste ha fått mindervärdeskomplex när Aleksandr Petrov kom med sitt bidrag. Helt makalöst, vilken karl. Det grämer mig att han inte fick animera alltihop. Youtubea The Dream of a Ridiculous Man, om ni vill se en riktigt bra animerad kortfilm.
monsterpop
2007-11-13
sockerchock! kan ju nämna att bland animatörerna märks inga mindre än juri norstein, isao takahata, jacques drouin, břetislav pojar samt en mängd för mig nya namn att lägga på minnet.