Wish I Was Here

Aidan Bloom är en pappa, make och aspirerande skådespelare som kämpar för att få ordning på saker och ting. När hans pappa inte längre har råd att betala för hans barns skolgång och den statliga skolan i området står och skakar bestämmer sig Aidan för att hemundervisa sina barn.

Originaltitel Wish I Was Here
Regissör Zach Braff
Manus Adam J Braff, Zach Braff
Genre Drama, Komedi, 2010-tal
Skådespelare Zach Braff, Kate Hudson, Joey King, Pierce Gagnon, Mandy Patinkin, Josh Gad, Ashley Greene, Alexander Chaplin, Jim Parsons, Michael Weston, Donald Faison, Allan Rich, Bruce Nozick, Matt Winston, Cody Sullivan

annihilat0r
2016-12-06
Zach Braff tog hjälp av brorsan Adam J Braff i skrivandet av "Wish I Was Here". Sedan dess har Zach inte anlitat honom, vilket är begripligt. Jag hade med andra ord förhoppningar som inte infriades. Upplevde aldrig filmen som engagerande eller särskilt intressant. Godkänd – men allt annat än sprakande.
Andravåningen
2016-10-23
Man får känslan att Zach Braff fått ganska stor frihet i sitt auteurskap på grund av sin status som lyckad "indieregissör". Som många påpekar är det ingen helhetskänsla i filmen. Men detta ser jag som något positivt. Mer frihet åt regissörer att göra sådant här som inte är slimmat och hyvlat ad nauseam! För det bästa med filmen är faktiskt den fragmentariska känslan.
JonteW
2016-08-15
Zach Braff spelar och regisserar denna film om en amerikansk medelklassfamilj i ekonomisk kris. Braff har tidigare gjort den fantastiska filmen "Garden State" som var en filmisk pärla, tyvärr är denna film den totala motsatsen. Man känner inte för en enda karaktär, de flesta scenerna känns plumpa och leder inte till ett endaste intresse för vad som ska ske härnäst. En riktig onödig och intetsägande film som till och med kan benämnas som smörig smörja...
Lars-O
2016-08-15
Nej tusan vad sliskigt familjereligiöst.
ekback
2016-08-05
Mycket känslor och tänkvärda grejer blandat med skön humor.
kroffa
2016-02-11
Zach är så bra på att bygga stämning i sina filmer
Howler19
2016-01-11
Jag gillade ju Garden State men har ändå alltid känt att Braff bara hade lite tur när han tänkte när han gjorde den filmen. Hittills har teorin inte motbevisats. I 'Wish I Was Here' får vi se en hel del sympatiska karaktärer och relationer, men det hela är riktigt dåligt sammanfört. Resultatet blir en massa småtrevliga scener ackompanjerade av en orgie av indiepopmusik utan att någon riktig helhetskänsla infinner sig.
AjaxSwan
2015-12-18
Fin film som träffar alla de rätta knapparna hos mig. Känslosam, humorfull med ett underliggande allvar som berör. 4:a (7/10)
raggardjavul
2015-12-12
Tog sig an lite för problematik. Bra film, som tyvärr måste binda ihop allt på tok för fort. Därför bara en trea hade kunde gjorts längre och gått mycket djupare i allt så hade de blivit en femma. Underhållande dock, bra regi och suveränt bra skådespelare faller dock på sitt manus.
Bozze80
2015-09-25
Det var längesedan jag grät så mycket till en film, den träffade mig verkligen rakt in i hjärtat, av flera anledningar, tyvärr...