2.4

Witchboard

Linda Brewster får kontakt med ande då hon leker med ett ouijabräde. Hon lär sig snart att alla andar inte är snälla.

Originaltitel Witchboard
Regissör Kevin Tenney
Manus Kevin Tenney
Genre Skräck, Mysterium, Thriller, 80-tal
Skådespelare Todd Allen, Burke Byrnes, Kathleen Wilhoite, Tawny Kitaen, Stephen Nichols, Clare Bristol

ItalyErik
2022-12-07
Schyst lågbudgetrysare som lyckas skapa en obehaglig stämning med små medel. Strålande musik och bra spänning är det också. Vet inte varför men förväntade mig ytterligare en pajig sen 80-talsskräckis, men denna var mycket seriös i tonen och det fungerar!
amam
2017-05-14
Jag gillade 80-tals estetiken och bitar av filmen men tyvärr så haltar den lite väl mycket. Stark tvåa.
RobinsTaste
2015-04-07
Saknar det där magiska och häftiga jag förväntade mig. Dvs flygande stolar och farliga fällor med mystiskt ursprung. Värst var den jobbiga mediumkvinnan.
Namellak
2014-12-22
Gillar inte filmer där de intressantaste och mest sympatiska karaktärerna måste dö.
Namellak
2014-12-22
Godkänd. Sevärd, men lite fånigt slut. Ett stort misstag att inte behålla detta originalomslag till dvd-utgåvan: http://mondoexploito.com/?p=2339
filmfreak1
2014-11-10
'Steel Breeze - Bump In The Night' går direkt in i spellistan. Annars sådär 80-tals trevligt, synd att den slarvar bort sig ett par gånger för mycket.
Adeoo
2014-06-03
Tycker inte att den var speciellt bra, fast jag kommer ändå att se uppföljaren. Den är bra gjord för den lilla budgeten dem har haft! 5/10
silvertrain
2014-03-11
En riktigt bra, spännande och intressant rysare! Gillar såna här typ.av filmer! Klar fyra!
2013-02-04
Nja, uppföljaren är mer underhållande då denna faktiskt är rätt händelselös. Några roliga scener, men mycket tugg däremellan.
ziferN
2012-11-02
Mysig, spännande och underhållande 80-talare som var faktiskt över förväntan, då jag förväntade mig en skräckfilm bland mängden men jag tyckte faktiskt om denna. Jag tyckte att den var både mysig att titta på och väldigt spännande från start till mål, även om dom sista fem minuterna inte var något vidare. Men jag gillar dessa sorts storys om de övernaturliga, är svag för sånt! En nackdel med filmen var dock kanske att filmen kändes väldigt B-regisserad men det blir ändå sådär härligt charmigt. Så ja, helt ok film som var en positiv överraskning!