2.4

Without a Paddle

Tre killar från staden åker ut på lite camping och forsränning, vilket får förödande konsekvenser. Snart jagas de av två galna bönder, träffar på ett gäng dödsföraktande våldtäktsmän och konfronteras med trädkramande hippies. Dessutom blir deras mobiltelefon uppäten av en björn. Till slut måste vännerna förlita sig på en råbarkad vildmarksäventyrare som i bästa fall visar dem vägen tillbaka till tryggheten, men i värsta fall skjuter dem!

Originaltitel Without a Paddle
Regissör Steven Brill
Manus Jay Leggett, Mitch Rouse
Genre Komedi, Äventyr, Mysterium, 2000-tal
Skådespelare Seth Green, Matthew Lillard, Dax Shepard, Ethan Suplee, Abraham Benrubi, Burt Reynolds, Ray Baker, Rachel Blanchard, Christina Moore, Bonnie Somerville, Danielle Cormack

Tatty
2017-01-26
Riktigt underbar rolig film som fick mig att skratta. Och älskade killarna i filmen som ser bra ut och är roliga. Gillade att Seth Green, Matthew Lillard och Dax Shepard spelade tillsammans och gör rollerna bra.
Björkman
2015-12-30
Rätt rolig komedi med lite fina poänger här och där. Jag tycker det blir svårare och svårare att hitta bra komedier (när man kollar många listor där folk rekommenderar komedier så har man antingen redan sett de flesta bra eller också så är de rekommenderade filmerna inte alls vad jag skulle benämna som roliga). Humor är som bekant väldigt varierande från person till person. För mig får betyget på paddeln bli en stabil trea.
Körsbär
2015-11-01
Trodde jag börjat blivit generös med femmor, då jag sett tre riktigt bra filmer på kort tid. Men denna film tog mig ner på marken, o under den också. O hur denna film i snitt kan ha en trea är en gåta?
2014-10-25
Jag trodde att detta skulle vara riktigt kul och underhållande men blev besviken. Det är absolut inte dåligt men det är alldeles för mycket enkel humor. Är man på rätt humör så fungerar det. Jag vill istället hylla extramaterialet och särskilt kommentarspåret där man inte bara hör utan även kan se skådespelarna när de gör kommentarspåret. Kul! 2+
HerrNenne
2013-07-03
Seth Green, Matthew Lillard, Dax Shepard, Ethan Suplee... Den här filmen har noll ambitioner och blir därefter.
TheHorrorfan
2013-05-19
Väldigt tråkig.
badpanda1606
2013-02-09
Den var lite smårolig och med enstaka fina budskap måste jag säga. Perfekt söndagsrulle. Synd att man såg den på en lördag
dudson
2011-11-05
Underbar skrattfest till komedi som mer än lovligt får smile banden på uppåt tjack...)
karlmats
2011-08-14
Vill man göra en 1a ser jag inte hur man skulle kunna gå tillväga på ett bättre sätt. Tre killar i en kanot som drar grabbiga skämt och hamnar i tokroliga situationer medan de blir jagade av två feta rednecks som droppar oneliners som är roliga enbart för att de är out of character. Givetvis måste man casta tre kompletta sopor i huvudrollerna, de får inte bara vara totalt värdelösa, de måste också vara så höga på sig själva att de tycker att de är så pass skitroliga att de inte ens behöver anstränga sig. När Matthew Lillard är den roligaste av de tre komiska karaktärerna vet man att man bevittnar något i hästväg. Det finns en enda roll han någonsin kommer att kunna komma undan med och det är i She's All That där alla inblandande vet exakt hur cpig han är och använder honom därefter. Det här blir bara pinsamt och testar verkligen min princip om att aldrig slå av en film innan den är slut. Här slog jag dock av den en sekund efter att eftertexterna började rulla vilket var åtminstone 0,5 sekunder för sent.
Eddydasilva
2011-07-26
Skön film. underhållande skön att titta på och bra filmen igenom. Stark 3!