2.6

Wolf

Will kör en natt på en varg. När han kliver ur bilen för att se om djuret lever, blir han biten i handen. Denna händelse gör att Wills liv gradvis förändras.

Originaltitel Wolf
Regissör Mike Nichols
Manus Jim Harrison, Wesley Strick
Genre Drama, Fantasy, Romantik, Skräck, Thriller, 90-tal
Skådespelare Jack Nicholson, Michelle Pfeiffer, Christopher Plummer, James Spader, Kate Nelligan, Richard Jenkins, Eileen Atkins, Om Puri, David Hyde Pierce, Ron Rifkin, Prunella Scales, Thomas F Duffy

2018-01-02
Nej, verkligen inte trots den ursnygga Michelle Pfeiffer...
haajen
2017-12-22
Alltså vid omtitt inser jag att detta är en kalkon, tråkig är den dessutom. Filmen är löjlig och har inte åldrats väl alls, den ser rätt billig ut helt enkelt. Nicholson känns på tok för gammal för sin roll och att se honom limma på Pfeiffer får det att vända i magen. Intressant idé som inte funkar överhuvudtaget.
Ghostface
2017-10-06
En film som det är lätt att ha nostalgiska minnen från men den har snarare åldrats mot vinäger mer än vin. Jack och Michelle Pfeiffer gör dock filmen underhållande.
2016-08-02
Det här var den första skräckfilmen jag såg och då tyckte jag den var väldigt bra och jag tittade på den om och om igen. I vuxen ålder såg jag om den då den gick på TV en eftermiddag och då tyckte jag bara den var ofantligt tråkig. Att jag ger den en 2:a beror på Nicholsons och Pfeiffers insatser.
Sarakin76
2016-01-10
Så mye bedre enn alle superhjelte filmer som blir prakket på oss nå for tida. Nicholson er så jævla bra.
92axha10
2015-10-18
Skrattade ofta när jag såg denna. Alla verkar ha roligt och det smittar av sig på publiken. Upplösningen känns ganska svag men på stora hela en underhållande film.
Lotso
2015-09-28
I sin helhet är Wolf något av en besvikelse med tanke på vilken bra film detta hade kunnat vara. Där är underhållande scener i filmen. Slutet är ju underhållande i sig men otroligt löjligt, vilket gör att de seriösa stunderna och tonen filmen har känns väldigt ojämnt. Problemet ligger i att filmen hade potential, men i slutändan blir det en ojämn film som inte kan tas seriöst för de löjliga scenerna och de tar för lång tid för filmen att verkligen förvandla sig till en varulvsfilm.
2015-09-17
Ganska skön thriller som handlar om varulvar. Nicholson spelar en karl som blivit biten av en varg och hans förvandling till varulv sker successivt.
LacombeLucien
2015-04-26
Haha.
sirkurt
2014-01-26
Bra skådespeleri men Wolf blir aldrig någon lyckad helhet som film, det finns vissa intressanta, bra scener men det är ingen välgjord film och inte heller särskilt trovärdig det blir mest underhållning och de sista 15 minuterna är verkligen löjliga, överlag en ganska fånig film.