2.3

Wolf Creek - Night of Evil

Ett gäng turister hamnar återigen i klorna på den ökände mördaren Mick Taylor.

Originaltitel Wolf Creek 2
Regissör Greg Mclean
Manus Greg Mclean, Aaron Sterns
Genre Skräck, Thriller, 2010-tal
Skådespelare John Jarratt, Ryan Corr, Shannon Ashlyn, Phillipe Klaus, Gerard Kennedy, Annie Byron, Chloé Boreham, Sarah Roberts

2017-12-22
Nej, den här filmen tog ut sin rätt redan i den första filmen, som så många andra uppföljare.. Den här filmen blir ju bara överdriven och riktig töntig..
JimmyChris
2016-03-24
1:an hade värme, engagemang och försökte faktiskt göra något intressant... 2:an är ju en hjärndöd skit uppföljare utan någonting. John Jaratt är enda behållningen i filmen, tyvärr var han nästan oscarsmaterial i första jämfört med denna FYFAN. 8 år tog det för att skita ut sån här smörja...
2015-12-08
Mer av allt skulle man kunna säga. Här finns skräck, action och för den delen en del komik. Så medan första Wolf Creek var en bra renodlad skräckis är denna sena uppföljare betydligt mer underhållande, men knappast bättre. Påkostad är den iaf och Jarratt är skönt tokig ytterligare en gång.
Engravadlax
2015-04-17
Tyskarna kunde inte dö fort nog. Mick är lika charmig som senast. Klart bättre än ettan.
DanjelFalck
2015-03-04
Underbar splatterrulle som, likt Texas Chainsaw 2, väljer att gå åt det komiska hållet istället för att vara en seriös skräckfilm som originalet.
Vasp
2015-02-11
Ettan är den bättre men klart sevärd. Mina planer på att resa igenom Australien är däremot utraderade efter dessa filmer.
espresso.life
2015-01-06
Bra reklam för Australien som turist mål i alla fall :)
fanny7504
2014-07-21
Långtråkig och riktigt dumt slut.
dudson
2014-07-02
Den där Mick Taylor är en skön lirare" Sevärd film med mkt katt&råtta lek och en del saftiga gore scener.
Lotso
2014-06-29
En bra skräckfilm och en värdig uppföljare på första filmen. John Jarratt som Mick Taylor är otroligt bra då han har humor och skräck i säcken. Handlingen funkade och där var en del smarta scener i mitt tycke. Visst har den sina dumma stunder och någon scen här och där kunde vara lite utdragna och karaktärerna inte fullt smarta. Men som underhållningen var den på topp och spänningen och atmosfären hade ett obehag till sig som funkade. En värdig uppföljare där jag finner båda filmerna vara lika bra!