2.4

WolfCop

Den försupna konstapeln Lou Garou hatar sitt jobb, sin hemstad och sig själv. Att han får behålla polisbrickan är ett under. Men allt vänder när han blir överfallen och får ett pentagram inristat på magen. Nästa fullmåne får han päls, klor och övermänsklig styrka ? han förvandlas till Wolfcop. Nu börjar han lösa brott med övervåld och blir uppraggad av ortens fagra damer.

Originaltitel WolfCop
Regissör Lowell Dean
Manus Lowell Dean
Genre 2010-tal, Komedi, Skräck
Skådespelare Leo Fafard, Amy Matysio, Jonathan Cherry, Sarah Lind, Aidan Devine, Jesse Moss, Corinne Conley, James Whittingham, Ryland Alexander, Graham Bell, Laura Abramsen, Victor Lam, Glenn LaPointe, Cheryl Mazil, Rob Hoskins

Hengman
2018-04-24
Skoj, men kunde ändå varit lite skojigare. Ändå den bästa varulvsfilmen på marknaden. Bra varulvssex också.
AngelsDiary
2018-03-31
Vissa grejer var lite smått underhållande men den var långt i från bra.
Solidus
2017-12-20
Knäpp och underhållande film och det finns hjärta bakom produktionen. Den förtjänar en högre budget, dock så får filmens make-up beröm, med tanke på att detta är en actionfilm med liten ekonomi.
schramm
2016-03-17
riktig skräprulle. fånig, dålig och totalt befriad från all form av kvalite. gillar det givetvis!
Harkaiden
2016-02-01
Har ett fint underhållningsvärde och är sjukt rolig. Den hade dock mått bra av lite skarpare klippning och den snubblar i kvalité mot slutet i synnerhet. Överlag väl värd en titt för de som gillar hyllningar till 80-talet.

2015-11-13
För taffligt utförande för att bli bra. 3/10
haajen
2015-04-04
Har inget emot genren men det här är bara så värdelöst, skrattade typ en gång och resten var en plåga.
TheThing
2014-12-11
love it! Skriver under på Karlmats text
Rasmusen
2014-11-23
Så mycket potential...
karlmats
2014-11-19
Skön självdistans och det är underbart att se att b-rullar letar sig in på filmfestivalen och att de dessutom går in och levererar. En varulv i polisuniform som dricker sprit och ligger med fagra damer? Ja, det är klart det fungerar. En riktig åktur som jag är glad att jag tog mig tid att se på bio. Splattret ser ofta förvånansvärt bra ut och blandas upp med konstant komedi som oftast fungerar. Festivalens höjdpunkt av de filmer jag såg, kan nog bli lite av en kultrulle det här till slut. Påminner lite grann i tonen om Machete, Hobo with a Shotgun etc. och även om jag gillar dem ännu mer blir jag så begeistrad och full i skratt att jag bara måste sätta en 4a på den här också. Kan dock också se att folk sätter en 1a och funderar på vad fan det var de såg egentligen.