2.8

Wolfhound: Rise of the Warrior

Legenden berättar om en mäktig krigare som ska befria människorna från de mörka gudarnas skräckvälde. I kampen mellan ont och gott måste Wolfhound lära sig bemästra både svärdets och kärlekens makt, för att bli den hjälte ödet avsett.

Originaltitel Volkodav iz roda Serykh Psov
Alternativ titel Wolfhound, Wolfhound from the Tribe of Grey Dogs, Wolfhound of the Grey Dog Clan, Volkodav
Regissör Nikolaj Lebedev
Manus Nikolaj Lebedev
Genre Äventyr, Action, Fantasy, 2000-tal
Skådespelare Aleksandr Domogarov, Igor Petrenko, Artiom Semakin, Natalja Varlej, Nina Usatova, Tatjana Ljutajeva, Aleksandr Bucharov, Oksana Akinsjina, Juozas Budraitis, Rezo Esadze, Anatolij Belyj, Lilian Navrozashvili, Andrej Rudenskij, Jevgenija Sviridova, Eugenia

drsatan
2014-03-21
(rek 2)wow jag är förvånad.ja har letat länge efter bra fantasy.ja älskar ju sagan om ringen filmerna.men det är inte så många bra fantasyfilmer där ute.tänkte ge filmen en fyra men den får en trea och den är värd att se flera gånger.uppföljare tack :)
mazquara
2012-03-10
nice bat
Strange_
2011-12-29
Åh rysk fantasy film! Kan det bli bättre? Klassisk rejäl jävla fantasy levererat av en robust ädel hjälte! Fina grejer!
wyrm
2010-10-02
Uppfriskande med en film som inte kommer från Hollywood! Men jag vill inte påstå att jag tyckte att den var det bästa jag sett men helt klart underhållande.
martintf
2010-04-19
Sådant skönt avbrott från allt hollywoodskräp! Jag älskar fantasyfilmer och det är inte otippat Pushkinlandet Ryssland kommer in och visar var skåpet skall stå. Peter Jackson kan slänga sig i väggen med sin jävla Elija Wood frodo, töntVidstige och mesLegolas. Filmen har ju sina brister såklart men den får en femma bara för att den är så mycket bättre än LOTR som fick fyror. Det handlar ju om dess banbrytande CGI och välgjorda scenerier (Regi är värt en 1:a)!
jingoo
2010-02-21
För övrigt, ni som tycker att det var "irriterande" eller "synd" att filmen är på ryska - väx upp för i h-vete.
jingoo
2010-02-21
Den här filmen följer samma gamla klassiska fantasy-mönster som t ex Conan och Ladyhawke. Den känns stundtals väldigt föråldrad på ett kitschigt sätt, men jag gillar det. Handlingen är svag, men stämningen hög. Aleksandr Bukharov är grymt bra i huvudrollen och Oksana Akinsjina (Lilja 4-Ever) perfekt som nobel prinsessa.
Zhatan
2010-01-12
Rätt ok om man gillar fantasyfilmer. Känns lite B till och från dock och är man inget fan av fantasy så är den inte att rekommendera.
Slakob
2009-11-15
En tvåa? Nä så lågt tänker jag inte sätta. Har inte sett så mycket av conanfilmerna så jag kan inte se några plagiat på dem. Däremot var vissa av öppningsscenerna lite hastigt klippta, så det var svårt att hänga med. Annars var filmen snyggt filmad, hade bra musik, tuff huvudkaraktär och snygga landskap. Den flygande hunden var rätt charmig den också. Såg inte så mycket referenser till sagan om ringen, däremot kunde jag inte sluta tänka på Drakar och Demoner! Tycker att filmen blev bättre ju närmare slutet den kom. En svag fyra.
Satai
2008-09-05
Roligt med ett ryskt perspektiv på en gammal genre. Helt ok film, ett stort minus dock eftersom den mer eller mindre plagierar de båda Conan-filmerna. Inledningen är till och med tagen rakt av scen för scen från första Conanfilmen.