3.4

Wonder

August Pullman, en pojke med en ansiktsdeformation, ska börja femte klass och för första gången på en vanlig grundskola. Hans livsglädje och personlighet kommer att förändra livet för alla runt omkring honom.

Originaltitel Wonder
Regissör Stephen Chbosky
Manus Stephen Chbosky, Steve Conrad, Jack Thorne
Genre Drama, Familjefilm, 2010-tal
Skådespelare Jacob Tremblay, Julia Roberts, Owen Wilson, Izabela Vidovic, Nadji Jeter, Danielle Rose Russell, Noah Jupe, Bryce Gheisar, Mandy Patinkin, Millie Davis, Elle McKinnon, Ty Consiglio, Kyle Breitkopf, Ali Liebert, Daveed Diggs, Benjamin Ratner, Sonia Braga

PSH-BOZO
2020-03-18
Jag hade läst boken sen innan och va väldigt skeptisk till filmatiseringen. Tyvärr blev jag också besviken när jag nu såg den. Det blev lite för mkt Hollywood och för smörigt för min del. Vissa delar är bra t.ex som i boken får man höra historien från flera olika perspektiv. De ger filmen en mer tyngd. Men på det stora hela hade jag önskar och förväntat mig någonting bättre.
2020-01-19
Absolut en av de bättre filmerna som gjorts på senare år!
svältaren
2019-11-23
Det här kan vara den smörigaste film jag sett. Får Pretty Woman att likna en film av Michael Haneke.
vonadel
2019-10-15
Ah, äntligen en riktigt bra film. Känns som det var ett tag sedan nu. Gedigen rakt igenom. Mycket känslosam och rörande. Feelgood när den är som bäst. 8/10
mammene
2019-06-27
En något sentimentaliserad historia, där man tog till ytterligheterna åt alla håll. Men också väldigt mycket som är troligt, man behöver ofta inte vara så "ovanlig" för att bli utsatt. Känns som en film som gör att man vill tro på godhet och kärlek, som världen borde vara och är i många fall. Så jag vill nog ge den en svag trea.
StureStenhög
2019-06-26
En sympatisk film. Kanske lite för sympatisk för sitt eget bästa. Det handlar förvisso om mobbing och utanförskap, men om världen var så snäll som den porträtteras i den här filmen, så skulle vi inte ha mycket att bekymra oss över. Det finns helt enkelt inget här som känns äkta. Med det sagt så gillar jag verkligen ansatsen att visa skeendet från olika karaktärers perspektiv och försöka skapa förståelse för deras respektive ageranden. Det funkar ganska bra i vissa partier, men tyvärr blir det mestadels väldigt övertydligt. En sådan här smetig och naiv film hade jag antagligen hatat i yngre dagar, men nu kan jag ändå låta den passera, och jag låter den komma undan med en ganska stark tvåa
haajen
2019-01-06
Riktigt fin om än rätt banal film som är svår att inte tycka om. Roberts är verkligen outstanding.
Christofer
2018-11-04
Klassisk feelgood-rulle. Inget överraskande för genren men det funkade.
asasae
2018-09-14
Charmig och trivsam film med mycket värme. Gillade!
Tobbiee
2018-07-17
Väljer att se bort de förvånansvärt många halvbra skådespelare bland kidsen. Huvudrollsinnehavaren däremot var bra! Mysig med ett mycket viktigt budskap.