Woochi

Jeon Woo-chi är en odisciplinerad taoist från Chosuneran som missbrukar sin taoistmagi för att spela spratt. Men Woo-chi blir snart ditsatt för mordet på sin mästare som dött när han försökt skydda den magiska flöjten. Han stängs in i en målning, men när troll från Chosundynastin börjar dyka upp i moderna Seoul ger taoisttrollkarlarna Woo-chi en chans till och lovar honom en taoistmästares titel om han lyckas fånga trollen.

Originaltitel Woochi
Alternativ titel Jeon Woo Chi, Woochi:The Demon Slayer, Jeon Woo-chi: The Taoist Wizard
Regissör Choi Dong-hun
Manus Choi Dong-hun
Genre Äventyr, Fantasy, Action, Komedi, 2000-tal
Skådespelare Lim Su-jeong, Yum Jung-ah, Baek Yun-shik, Kang Dong-won, Kim Hyo-jin, Kim Sang-ho, Song Young-chang, Yu Hae-jin, Kim Yun-seok, Ju Jin-mo (II), Park Soo-young

Zebulonm
2018-10-26
Nää inte värst bra detta...
2018-04-07
Charmig film baserat på koreansk folksaga. Lite lagom fånig och sådär men jag tycker det var underhållande och det var en viss stämning som höll ihop det. Trean är inte stark men mer än en tvåa är det allt.
GinNTonic
2011-09-25
En film med härlig fantasi, och en massa galna magier som inte behöver förklaras med jobbig exposition. Inspirerades av hur magierna skildrades, det var simpelt men effektivt och såg därmed oftast realistiskt ut, till skillnad från de flesta filmer i väst där det fokuseras så på effekterna att de sällan blir annat än just effekter. Jag önskar bara att det var lättare att hänga med i filmen och veta vad alla ville. Kan i och för sig bero på mig, men jag skyller på filmen, så det blir bara en tvåa.
Donnerhag
2011-08-04
riktigt sjuk.. men jag älska den ändå :)

2010-07-11
Sjukt, men ack så underhållande :D