2.4

World Trade Center

Polismännen John McLoughlin och William Jimeno kallas in för att hjälpa till vid evakueringen av de attackerade tvillingtornen den 11:e september 2001. De befinner sig i tornen när dessa rasar och blir fastklämda i rasmassorna.

Originaltitel World Trade Center
Regissör Oliver Stone
Manus Andrea Berloff
Genre Drama, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Nicolas Cage, Maria Bello, Donna Murphy, Jay Hernandez, Maggie Gyllenhaal, Michael Shannon, Patti D'Arbanville, Armando Riesco, Michael Peña, Brad William Henke, Lucia Brawley, Connor Paolo, Stephen Dorff, Frank Whaley, Jon Bernthal

Skapad 2019-12-03 av elinaw
Något är fel när man skrattar åt en film om 11:e september. Oscarsbelönade, men också mycket ojämne regissören Oliver Stone är en i raden av filmskapare som tagit sig an den fem år gamla kat...   Läs mer »

Skapad 2019-10-25 av Thomas.P
Efter mycket velande och omfattande skepticism så gav jag efter till min nyfikenhets favör. Varför kan man ju undra, av vilken anledning skulle man ens vilja se en film som på förhand skriker pro...   Läs mer »

2019-07-23
Trots en tragisk händelse det som hände USA. Har jag svårt att känna någon medlidande för detta. Speciellt när man vet att USA har döda så många fler människor än de som dog under detta dåd. Jag menar inte att USA förtjänar det, för det gör ingen. Filmen i sig kanske var välgjord men jäkligt seg..
norenorama
2019-05-06
Förväntade mig att den skulle vara dålig, tyvärr var den sjukt jävla tråkig med samma scener upprepade 4-5 ggr och flera tillbakablickar än alla andra filmer jag sett tillsammans, sedan strösslad med kristet budskap och amerikanskt patriotkrafs och sentimental so det står än upp i halsen. Skippa..
2016-10-27
Spännande och välspelat.
emelee
2016-01-10
Kanske hade jag för höga förhoppningar, men jag höll verkligen på att somna av tristess.
tvamvarg
2016-01-09
Tungt.
larsen1976
2015-06-22
Mycket känslosam och laddad film. Stundtals något seg.
Ful_fisk
2015-05-16
Katastroffilm baserad på verkliga händelser (givetvis) och det är förstås verklighetskopplingen som håller filmen på sina fötter. Filmen saknar lite särsprägel men är givetvis rätt spännande och omskakande på rätt sätt. Det är skönt att filmen inte blir så fruktansvärt patriotisk som jag var rädd att den skulle vara. Som helhet godkänd, men ändå bara ännu en i raden av Oliver Stones medelmåttiga filmer på senare år.
gurra-91
2015-03-06
Ett fekalt helvete
2014-12-26
Filmen gör inte rättvisa till den oförglömliga händelse den porträtterar men det fungerar och är helt ok sett till spänning och sevärdhet.
Tatty
2014-06-11
Riktig bra, spännande och sorglig.