3.1

World War Z

En anställd på FN tävlar mot tiden och ödet när han reser över hela världen i ett försök att stoppa utbrottet av en dödlig zombieepidemi.

Baserad på romanen World War Z av Max Brooks från år 2006.

Originaltitel World War Z
Regissör Marc Forster
Manus Damon Lindelof, Drew Goddard, Matthew Michael Carnahan
Genre Drama, Action, Thriller, Skräck, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare Brad Pitt, Mireille Enos, Daniella Kertesz, James Badge Dale, Ludi Boeken, Fana Mokoena, David Morse, Elyes Gabel, Abigail Hargrove, Sterling Jerins, Fabrizio Zacharee Guido, Peter Capaldi, Pierfrancesco Favino, Ruth Negga, Moritz Bleibtreu, David Andrews

Supernaut
2020-07-27
Förutom att den totalt pissar på mästerverket till bok den tagit namnet från (och inget mer) så är det en tråkig film. Inte ens med den största av generositet går det att känna att storyn går ihop eller att rollfigurerna är värda att bry sig om. I stort sett meningslös.
snubbel
2019-04-01
Vore jag en gurka uppkopplad till ett 9-voltsbatteri skulle det här kännas genomtänkt
Qhorinhalfhand
2018-07-31
En del saker jag störde mig på i storyn men annars en utmärkt bra film som verkligen lyckas fånga känslan av panik och spänning både genom zombierna visuellt och ljudmässigt, men också genom bra manus och tempot i filmen
AngelsDiary
2018-01-13
Har inte sett denna sedan jag såg den på bio, fortfarande lika bra.
sodomiten
2018-01-09
En av de bästa zombie-filmerna. Brad Pitt är återigen med i en bra film.
2017-09-15
Faktiskt, jag gillar den här filmen skarpt, även fast jag inte är vidare svag för zombie-filmer så är denna riktigt bra, speciellt när de sitter i flygplanet. Brad Pitt gör faktiskt en bra roll.
Sardukar
2017-08-30
Den här filmen har ungefär lika mycket gemensamt med boken som Avatar har med serierna om smurfarna. Den är fullständigt värdelös på alla sätt. Om de följt upplägget från boken hade de fått något som liknat "En vampyrs bekännelse", även den med Brad Pitt. Skillnaden är att Brad inte kunnat vara med i varje scen då det är meningen att man ska följa olika människoöden på olika platser.
Rift
2017-04-09
Oavbrutet och ovanligt spännande och nervkittlande, men väldigt tunn och ganska meningslös.
Pasi
2017-04-01
Tänk dig en klassisk äventyrsfilm, där man besöker sex antika städer på 120 minuter, jagade av mumier. Ja fast inte antika. Och av zombies.
McBEAST
2017-04-01
Var än huvudpersonen är händer en olycka och/eller katastrof. Allt är lugnt överallt, förrän han dyker upp och förstör hela situationen. Hemligt uppdrag där alla ska vara tysta? Glömde stänga av telefonen. Besöka stad där allt är relativt lugnt? Helt plötsligt ska alla börja sjunga. På ett plan där allt är lugnt? Dags för något att hända! Snark.