World Without End

Året är 1327 och det är 150 år efter händelserna i "Svärdet och spiran". Kingsbridge blomstrar men hotas av digerdöd och krig.

Originaltitel World Without End
Regissör Michael Caton-Jones
Manus John Pielmeier, Ken Follett
Genre Drama, Thriller, Romantik, Mini-serie, 2010-tal
Skådespelare Charlotte Riley, Cynthia Nixon, Rupert Evans, Ben Chaplin, Blake Ritson, Nora von Waldstätten, Oliver Jackson-Cohen, Tom Cullen, Sally Bankes, Aure Atika, Tatiana Maslany, Peter Firth, Sarah Gadon, Tom Weston-Jones, Jason Langley, Miranda Richardson

Jamesa
2016-04-21
Bra och välgjord. Dock inte lika sevärd som Svärdet och spiran.
origC-J
2015-03-01
Lovande i början, men stadigt svagare fram till en osannolik, klyschig final. Och träigt svartvita karaktärer. Vill föra fram intressanta punkter kring 1300-talets problem, men lyckas inte riktigt. Främsta ljuspunkten: Blake Ritson som Edward III, som får alldeles för lite speltid.

2013-09-17
Värdig uppföljare! Man bör ha läst boken innan för att förstå den, kan vara lite knepig annars.
HerrNenne
2013-06-09
Efter att ha sett föregångaren var jag inte alls beredd på att den här skulle vara i svartvitt. Inte en enda grå nyans i en enda karaktär. Som Vonderstock säger så motivas karaktärernas handlingar aldrig.Sex And The City kan vara den mest osmidigt och klumpigt skrivna karaktären någonsin. Tråkig plot, uselt adaptering, risigt manus. Och allt kulminerar i ett slut helt utan finess. Finns några bra saker i den förstås, men det överskuggas milsvida av allt det dåliga.
BROBJO
2013-01-05
Jag gillade den, värdig fortsättning på svärdet och spiran.
VonDerStock
2012-12-29
Dåligt underbyggd historia som blir en hafsig kopia av föregångaren. Karaktärer utför de mest ohyggliga gärningar utan att vi som tittare förstår motivationen eller varför saker görs. Synd...kommer inte titta klart på hela serien.
Paddyeahh
2012-12-28
Jag har sett ett avsnitt. Ser lovande ut.
jingoo
2012-12-07
Snyggt gjord men med en mycket sämre handling än Pillars. Serien saknar också ljuspunkter. Man lär sig snart att om några av de goda är glada så kommer de onda snart att trampa ned all lycka. Om och om igen. Alldeles för cyniskt och pessimistiskt för min smak.