Wrath of Man

Handlingen följer H, en kall och mystisk karaktär som arbetar på en värdetransport som är ansvarig för att flytta hundratals miljoner dollar runt Los Angeles varje vecka.

Originaltitel Wrath of Man
Regissör Guy Ritchie
Manus Nicolas Boukhrief, Eric Besnard, Guy Ritchie, Marn Davies, Ivan Atkinson
Genre Action, Thriller, 2020-talet
Skådespelare Jason Statham, Holt McCallany, Rocci Williams, Josh Hartnett, Jeffrey Donovan, Scott Eastwood, Andy Garcia, Raúl Castillo, Chris Reilly

Djason
2022-01-06
En tyst och nedtonat Statham är bra i en för mig ganska olik Guy Ritchiefilm. En del svängar hit och dit och till slut blir det ganska förutsägbart men ändå en bra film att titta på.
2022-01-01
Jag gillar att kolla på Statham-filmer även om de sällan renderar i några högre betyg. Men när han nu får leka med Guy Ritchie igen, så blir det hela mer intressant - fast bara på förhand. Den Guy Ritchie som gav oss LockStock och Snatch lyser med sin frånvaro. Hela filmen är totalt opersonlig och dessutom besvärande förutsägbar. De flesta Statham-rullar jag sett, samt samtliga av Guy Ritchies övriga filmer (Alladin oräknad, då jag inte har sett den) är bättre än denna. (5+/15).
Hanness
2021-12-28
Jason Statham håller fortfarande måttet.
Murvel48
2021-12-23
När vi väl kommit förbi det mer än lovligt fåniga machosnacket i början blev det ju en riktigt bra film.
Spook
2021-10-16
Kul att se Hartnett igen. Hans karaktär var den mest intressanta.
2021-09-20
Lite av en besvikelse, huvudrollen är osympatisk och tråkig. Inledningens machoprat är parodiskt usla. Actionsekverna är av skiftande kvalitet och tempot är lite upp och ner. Ett par riktigt snygga och fyndigt gjorda scener räddar ändå till en lite halvsvag trea.
bauster
2021-08-26
Det här är en hämnaraction som vida överträffar genomsnittet i sin genre. Guy Ritchie kan onekligen sina grejer och Jason Statham gör träiga alfapsykopater bättre än de flesta.
Andreas_
2021-07-15
Tillbaka på bio efter ett långt Corona uppehåll och man är sugen på lite action på vita duken...Statham blir perfekt tänker man och i en Guy Ritchie film dessutom, detta kan inte gå fel men ack så fel jag hade i min bedömning...detta var så mycket sämre än jag trodde, speciellt för att det verkligen inte är en klassisk Guy Ritchie film som gjort så många bra filmer på sitt egna sätt, med kvicka smarta dialoger, roliga karaktärer och häftiga twists i sin story men inte här, utan här är det en remake av en äldre fransk film i äkta Hollywood tappning och när Hollywood kör på remakes av våra Europeiska filmer så slutar det sällan bra men eftersom Guy Ritchie är engelsman så tänker man att kanske denna gång men icke, det är faktiskt rätt segt för att vara en Ritchie och framförallt Statham film, det är tyvärr överdrivet på ett dåligt sätt, ett sätt som man himlar med ögonen på istället för att köpa skiten och dialogerna är bland det fånigaste slaget, inte roliga utan bara överdrivet orealistiska, såvida det nu inte är så här i Amerika förstås...Statham gör väl sitt kan man säga, han spelar samma karaktär som i alla sina andra filmer förutom att han inte kör sin Kung Fu här utan mer pang pang och visst är pang pang scenerna välgjorda utan tvekan men storyn, var är storyn? och alla dessa sidokaraktärer som aldrig får någon förklaring till varför dom gör som dom gör, ta Andy Garicas roll t.ex, ingen förklaring whatsoever...slutet är banalt och patetiskt tråkigt dessutom men kul att se Josh Hartnett igen, han var väl den enda som faktiskt försökte agera i hela filmen, men visst, musiken är stenhård och helt rätt och samma sak med dom få actionscener som är med men mycket mer än så blir det inte, så betyget blir en mycket svag 3:a, en helt okej rulle som duger om man inte har något annat roligt att titta på, men var den värd att se på bio? svaret är nej, skulle ha gått och sett nobody istället.
BlueViper
2021-06-13
Mer en Statham-film än en Ritchie-film. Det blir tydligt ganska fort så det blir ändå ingen besvikelse. Bra action, inte mer eller mindre än så.
Jockflake
2021-06-03
Riktigt Ok action. Många trådar som vävs samman, i vanliga Guy Ritchie anda. Men lite mer rak action, än i hans tidigare filmer. Statham för sig bra, riktigt kallsinnig, bättre än de flesta run-of-the-mill action rullar han brukar vara med i. Stark 3'a.