2.9

Wrong

Dolph vaknar en morgon och upptäcker att kärleken i hans liv, hans hund Paul, är borta. Dolphs desperata jakt efter Paul kommer radikalt att förändra både Pauls och andras liv samtidigt som det hotar hans förstånd.

Originaltitel Wrong
Regissör Quentin Dupieux
Manus Quentin Dupieux
Genre Drama, Komedi, Mysterium, 2010-tal
Skådespelare Jack Plotnick, Eric Judor, Alexis Dziena, William Fichtner, Steve Little, Arden Myrin, Regan Burns, Mark Burnham, Maile Flanagan, Todd Giebenhain, Flying Lotus

2017-07-05
Surrealistisk och knasig. Lyckas inte suga in mig i dess värld och då blir det inte särskilt intressant. Har ändå en kvalitativ känsla och vissa saker funkar.
fiskhumla
2017-04-18
En quirky film vars berättelse är lite svår att sätta fingret på.. :) Men min tolkning är att den handlar om en medelålders man som presenteras för förändringar i livet. Förändringarna tar skepnad på lite olika sätt i filmen (tex trädet i trädgården, vad står grannens resa för? vem är egentligen trädgårdsmästaren? varför går En filmsekvens baklänges?). Jag är övertygad om att regissören har mycket att medla i denna filmen, och att det därför finns större tolkningsutrymme här än i tex Rubber (där de har ett utlägg om "no reason" i början av filmen, dvs att de medvetet lagt in en massa konstigheter bara för sakens skull). Men filmen bjuder säkert samtidigt på surrealistiska element som inte är ämnade att passa in i nån viss analys.. Allt detta bidrar till att filmen är, i mitt tycke, mycket intressant. Rekommenderas varmt om man vill se något quirky som kräver att tänkarmössan är på :)
jeremy_jones
2013-06-13
Tröttsamma quirkigheter för quirkigheternas skull. Rubber var intressantare. (2/6)
j0ckk3
2013-02-18
Da fack did i just see?
Spidde
2013-02-04
Lite för långsam, vilket fick mig att tappa intresset framåt slutet. Annars innehåller filmen mycket galenskaper och absurditeter. Stundtals är det bland det sjukaste jag sett det här året, på ett lågmält och udda sätt.
Sznax
2012-11-10
Inte i samma klass som Rubber. Jag saknar det snygga meta-temat och de än mer utflippade storyn. Nu är det en knasig utveckling och en massa små och oerhört kul moment i en annars högst medioker film. Ibland blir det för lite och ibland för mycket men filmen har ett för långsamt tempo och saknar helt bett. En starkare regi hade absolut behövts. Betyg 3.8