Wrong Turn 2: Dead End

Dale Murphy hostar och producerar sin egen såpa kallad "Den ultimata överlevaren" tillsammans med sex deltagare ledda av Nina Papas. De ska tillsammans överleva i ett post-apokalyptiskt wasteland som ligger vid en avlägsen del i West Virginia. Men för deltagarna visar det sig att det inte bara är ödelandet de måste överleva utan även de som bor där. Ganska snart ställs de inför infödda, inavlade och deformerade kannibaler som bara har en plan - att brutalt stycka dem och servera dem till middag. Spelet kan börja.

Originaltitel Wrong Turn 2: Dead End
Regissör Joe Lynch
Manus Turi Meyer, Al Septien
Genre Skräck, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Erica Leerhsen, Henry Rollins, Texas Battle, Daniella Alonso, Aleksa Palladino, Steve Braun, Kimberly Caldwell, Crystal Lowe, Matthew Currie Holmes, Ken Kirzinger

Skapad 2008-04-22 av Mat1az
Den debuterande regissören Joe Lynch tar sig an uppföljaren på Rob Schmidt splatterkalas som hade Eliza Dushku i spetsen. Förutom att ha varit med som extra på Tromas ”succé” Terror ...   Läs mer »

2015-05-01
Första filmen är riktigt bra. Uppföljarna är en samling mediokra slasherfilmer knappt värda namnet. Denna andra film är riktigt fånig och ganska trist faktiskt. 3/10
Tatty
2015-03-02
Öh. Åh herregud shit. Jag gillar sjuka filmer och mycket blod men denna filmen var riktig vidrig, äcklig, spännande och bra. Början var riktig mysig - eller NOT! Och på slutet, blääh shit alltså. Tycker denna här var bättre än 1an iallafall då det händer mer sjukare grejer i den här filmen än ettan. Törs man titta på 3an, 4an, 5an och 6an sen då? Haha.
Vasp
2014-11-10
Efter att ha sett alla filmer i serien nu så känner jag mer och mer att just denna del inte var så dålig i jämförelse med allt annat. Den var ju sebar i allafall. Så betyget höjs till 2
Podpolkovnik
2014-02-20
Tunn handling, dåligt manus. Den enda behållningen är porträtteringen av de renrasiga kannibalistiska amerikanerna.
silvertrain
2013-09-23
Riktigt äcklig film. Mer äcklig än läskig helt klart. Kannibalism är ju ett av de äckligare ämnena. Är värd en hyfsad trea.
Znorre
2013-05-27
Mer underhållande än ettan, vilket Henry Rollins kan ta åt sig en stor del av äran för. Knapp 3:a.
Dele
2013-05-06
Våldsfrosseri utan större innehåll.
kervisch
2013-04-04
Funkar att se
Solidus
2013-02-24
Godkänd uppföljare som tyvärr skämtar bort den seriöshet som fanns i första filmen. Underhållande är det dock, mycket tack vare Henry Rolling som leker Rambo mot mutanterna. Mer kladdig än spännande, mer komisk än otäck.
kepsa
2013-01-14
får rambokänslor av rollins i denna film, riktigt bra! spykänslor av de andra i filmen..