2.4

Wrong Turn

Historien tar en grupp vänner till Harpers Ferry, West Virginia för att tillbringa några dagar med att vandra i Appalacherna. Väl där så konfronteras de med "The Foundation", ett samhälle av människor som har bott i bergen sedan före inbördeskriget – och de är en grupp människor som inte gillar främlingar.

Originaltitel Wrong Turn
Alternativ titel Wrong Turn: The Foundation
Regissör Mike P Nelson
Manus Alan B McElroy
Genre Thriller, Skräck, 2020-talet
Skådespelare Matthew Modine, Emma Dumont, Charlotte Vega, Daisy Head, Bill Sage, Valerie Jane Parker, Adain Bradley, Tim DeZarn, Dylan McTee, Damian Maffei, Daniel R Hill, Adrian Favela, Rhyan Elizabeth Hanavan, Cory Scott Allen, Vardaan Arora, Gary Ray Stearns, Chaney Morrow, Chris Hahn, David Hutchison, Amy Warner

DiMMUBoRGiR
2021-02-17
Initialt irriterande college-kids som skådespelar skräck och fasa, men inte agerar därefter. Det finns en del bra delar och sekvenser, men det är alltför mycket slentrian/standard för att bidra med något nytt i genren. Synd att kalla filmen "Wrong Turn" istället för att låta den bygga en egen lore.
ekneB
2021-02-14
Rakt igenom spännande och underhållande. Tycker också att karaktärerna funkar helt okej