2.3

Wrong Turn at Tahoe

En småskurk dödar en knarklangare utan att veta att langaren jobbar för en av de största gangsterledarna i landet.

Originaltitel Wrong Turn at Tahoe
Regissör Franck Khalfoun
Manus Eddie Nickerson
Genre Kriminalare, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Miguel Ferrer, Cuba Gooding Jr, Harvey Keitel, Noel Gugliemi, Johnny Messner, Alex Meneses, Mike Starr, Paul Sampson, Michael Sean Tighe, Louis Mandylor, Reed McColm, Leonor Varela

2017-03-07
Svårt att sätta fingret på vad som är dåligt, det är liksom allt. Dialog och tajming i såväl klippning som actionsekvenser känns bara amatörmässigt. Blähä.
deswhip
2016-08-12
Cool, mörk, hård film. Miguel Ferrer får för en gångs skull en huvudroll (typ) och han gör den grymt bra, han är stenhård!
KyLLo
2013-11-10
Överraskande bra. Fattar inte varför Filmtipset trodde att jag ska sätta etta. Man får inte vara känslig för blod och död bara.
Ima_Tree
2013-08-25
Lite trist sätt att fira film nummer 1700, men men... Visst potential i den här som sköljs bort av lövtunn och klyschig story och det enda man bjuds på är blodigt hårt våld. Insomnian tog mig igenom den.
Deepshit
2011-10-31
En riktigt rå film, mycket med blod och äckliga scener. Men egentligen till ingen nytta då Wrong Turn at Tahoe är en stereotyp och blek gangster kopia. Handlingen är ointressant och man undrar egentligen vad man vill berätta. Annars är det skönt att se Cuba Gooding Jr i en mer seriös roll än alla de fjantiga skitkomedier han har medverkat i på 2000-talet. Fast det hjälper inte, han passar inte i sin roll då han inte är tillräckligt tuff. Det är tillslut Miguel Ferrer som räddar Wrong Turn at Tahoe från att blev en total katastrof.
XJR
2010-12-29
Miguel Ferrer visar i denna rollen att han verkligen kan spela obehaglig, hans figur är på gränsen till psykopat, och han verkar ha tappat all sunt förnuft. Grymt målmedveten drar han fram som domedagen själv, och man dras med i hans förtvivlan och vrede efter hans fru blivit brutalt överfallen. Cuba Gooding Jr spelar inte övertygande, hans konstiga kroppspråk stör mig, och inte heller Harvey Keitel är övertygande. Tyvärr. Däremot så är Ferrers barndomskamrat fantastiskt övertygande som looser, som slits mellan lojalitet och drogsug. Jag blev svettig av att se honom... Storyn är inte direkt överarbetad, som ofta i denna typ av filmer, men den håller hjälpligt. Däremot stör jag mig på den typiska Hollywoodgrejen, när hjälten har ögon i nacken, och kan skjuta hur många som helst genom att bara slänga iväg skott. Trots detta får filmen en stabil 3:a, på gränsen till 4:a.
Adoniram
2010-12-19
Det är svårt att tycka illa om en film där Harvey Keitel är med. Manuset kunde ha varit mer genomarbetat men filmen har onekligen sina poänger.
jonbo
2010-11-11
Kul att se Ferrer i lite mer rampljus. Gooding Jr. är fortfarande en gåta. Filmen en hyfsad b-film som absolut inte har något nytt att tillägga.
Juu_W
2010-06-05
Mörk film och jag var tveksam till den i början. Men efter ett tag blev den bättre och skådisarna är bra så jag tycker den är värd att se.
ThomasW-dahl
2010-04-16
Undrar om inte Cuba börjar bli ett B-filmsproffs? Man vet nästan betyget när man läser hans namn i rollistan....