2.5

Wrongfully Accused

Ryan anklagas och fälls för mord. På väg till sin avrättning lyckas han fly och måste själv försöka hitta den riktige mördaren.

Originaltitel Wrongfully Accused
Regissör Pat Proft
Manus Pat Proft
Genre Action, Komedi, 90-tal
Skådespelare Michael York, Richard Crenna, Leslie Nielsen, Kelly LeBrock, Melinda McGraw, Sandra Bernhard, Aaron Pearl

gjoob
2018-02-25
Gillar man idiothumor à la Nielsen (och det gör man ju såklart) är denna ett måste.
2018-01-23
Inte så tokig alls!!
2017-10-28
2015-02-13
En av mina absoluta favoritfilmer är "Jagad" med Harrison Ford och i denna parodi med Leslie Nielsen så är det just den filmen som får störst fokus. Under 90-talet gav Leslie Nielsen mig massor av skratt genom sina parodier och detta är med undantag av de två första "Nakna pistolen-filmerna" en av de bästa. Här får jag dessutom några riktigt sköna skådisar i birollerna som Richard Crenna och Michael York. 4-
Mr_v
2014-10-13
Bortglömd Nielsen-rulle som kom efter att folk hunnit tröttna på Den Nakna Pistolen-humorn. Det gör den dock inte mindre rolig. Här finns förstås massor av riktigt usla skämt, men också några riktiga idiot-pärlor.
ziferN
2014-04-27
Det börjar lite kul men sedan inser man hur riktigt svårt det är att göra en rolig parodi, med tanke med att detta inte alls var särskilt roligt och att det dessutom blir lite för mycket efter en stund. Men eftersom jag, som dom flesta andra, älskar Leslie Nielsen så är han det enda som gör att filmen ibland går att kolla på.
Fläskkäft
2013-07-24
Genomusel på samtliga plan, några få fniss räcker inte långt. Enligt mig dog den här formen av humor fullständigt efter Hot shots del 2 1993. Kolla hellre in Den nakna pistolen 1 och 2, Top Secret, Titta vi flyger, Police squad. UNDVIK!!!
Brouhaha
2013-07-20
Nielsen är ju alltid underbar. Även om filmen är rätt dålig, med mängder av extremt dumma skämt så måste man ju bara skratta när Nielsen levererar dem stenseriöst. Saknar den gamle mannen, vilken legend!
KurtKarlsson
2012-05-12