2.9

Wyatt Earp

Detta är en episk skildring av den legendariske sheriffen Wyatt Earp som rensade Dodge City och stred mot Clantons i vid O.K. Corral.

Originaltitel Wyatt Earp
Regissör Lawrence Kasdan
Manus Dan Gordon (III), Lawrence Kasdan
Genre Action, Äventyr, Biografi, Romantik, Western, 90-tal
Skådespelare Michael Madsen, Gene Hackman, Kevin Costner, Dennis Quaid, Bill Pullman, Jeff Fahey, Tom Sizemore, Mark Harmon, Isabella Rossellini, Catherine O'Hara, Mare Winningham, David Andrews, Linden Ashby, Jim Caviezel, Joanna Going

2017-10-22
RustyFilm
2016-12-11
Tydligen är Wyatt Earp en stor western legend vars liv och ryktesflora filmatiserats ett flertal gånger. Detta är kanske den senaste (1994). Filmen är lång (drygt 3 tim.), ambitiös och visuellt lyckad, men trots den stora satsningen så imponeras jag bara måttligt.
deswhip
2016-08-12
Kevin Costner fångar Wyatt Earp's karaktär otroligt bra. På gränsen till en femma, kanske uppgraderar jag den senare.
swecarlsson
2015-03-29
En lätt sedd film och mycket bra. Men når inte upp till betyg fyra för min del. Sevärd dock, solid trea.
2014-11-07
Mästerlig scenografi och pampig musik ramar in den uttömmande storyn på ett mycket lyckat sätt. Skön matinéunderhållning.
Gigi1943
2014-04-09
Jag håller med "Solidus" (som också givit filmen en fyra), detta är den bästa western jag sett (och jag har sett många, tro mig). Fint foto, bra färger, tuffa killar och Costner har visserligen bara ett ansiktsuttryck - men vilket uttryck! Här är han t.o.m. bättre än i Dansar med vargar (som är en av mina favoriter).
Solidus
2013-12-23
Påkostad, realistisk, smutsig och episk western med en Kevin Costner som gör sitt livs roll som Wyatt Earp. Filmen bjuder på vackert foto, härligt western-atmosfär och många kända ansikten som gör riktigt bra ifrån sig i sina roller. Det här är en av de bästa västernfilmerna som har producerats. Se den!
LordKaoz
2013-09-22
Bästa western i modern tid.
Berniey
2013-04-17
Den börjar inte alls bra men denna episka berättelse växer allt eftersom och överlag är det sevärt om än lite för långt men det är välgjort med bra skådespelarprestationer.
precineadd
2013-01-13
Högt produktionsvärde men lågt kvalitetsvärde. Tombstone är mest en fjantig serietidning, men den är mer lyckad än den här