2.5

The Night Before

Tre barndomsvänner har alltid haft en traditionsenlig partykväll varje julafton. I år finns det risk för att det blir deras sista, så nu gäller det att få den här kvällen att slå alla de tidigare med hästlängder!

Originaltitel The Night Before
Regissör Jonathan Levine
Manus Jonathan Levine, Evan Goldberg, Kyle Hunter, Ariel Shaffir
Genre 2010-tal, Komedi
Skådespelare Joseph Gordon-Levitt, Seth Rogen, Anthony Mackie, Jillian Bell, Lizzy Caplan, Mindy Kaling, Michael Shannon, Ilana Glazer, Heléne Yorke, Lorraine Toussaint, James Franco, Miley Cyrus, Nathan Fielder, Aaron Hill, Tracy Morgan, Jason Jones, Jason Mantzoukas

TURGUT
2018-01-01
Klarar 3:an.
HerrNenne
2017-12-18
Genomgående rolig faktiskt, med några riktigt roliga höjdpunkter.
Hengman
2017-12-13
Den får Baksmällan att framstå som ett tidlöst mästerverk (vilken den såklart inte är). Hur kan det vara så svårt att göra roliga komedier.
wasteoftime
2017-10-26
Att säga att jag förväntade mig så mycket av den här, är väl att överdriva. Men lite förväntade jag mig ändå, mest var det ganska trött. Lite småkul här och där, för all del, men inte speciellt roligt över lag. Inte katastrofalt heller, 0,7 på SH-skalan.
Murvel48
2017-10-11
Ett fåtal poänger räcker inte.
hakuna
2017-02-10
Haha kl 02 på en torsdagsnatt är den här magisk!!
2016-12-24
Börjar bli ganska trött på den här typen av filmer. Den bärs av starka och karismatiska skådisar i såväl huvudroller som stora och små biroller. Ilana Glazer lyfter allt! Lizzy Caplan är asbra i sig men mycket tråkig roll här.
lrenner
2016-12-13
Stark etta
annihilat0r
2016-12-06
"The Night Before" är en julkomedi av den numera gränslösa Hollywood-typen. Mycket sinnesförändrande substanser. Trots välkända skådespelare har denna film av något skäl gått under radarn, i alla fall här i Sverige. Märkligt, eftersom den inte är uppenbart sämre än jämbördiga komedier. Eventuellt har Svenska Filminstitutet nekat filmen inträde på den svenska marknaden, vilket förstås vore rimligt utifrån Sveriges narkotikapolitik.
Starlette
2016-12-05
Trots bra skådisar så är inte denna någon riktig höjdare. En del roliga scener, absolut, men resten är inte minnesvärt.