2.9

X-Men: Apocalypse

Tio år har gått sedan händelserna i Days of Future Past. Mutanterna är kända och vill leva i fred med övriga mänskligheten. Tills ett nytt hot vaknar upp, den första mutanten Apocalypse.

Originaltitel X-Men: Apocalypse
Regissör Bryan Singer
Manus Simon Kinberg
Genre Action, Äventyr, Science Fiction, 2010-tal
Skådespelare James McAvoy, Michael Fassbender, Jennifer Lawrence, Oscar Isaac, Nicholas Hoult, Rose Byrne, Evan Peters, Josh Helman, Sophie Turner (I), Tye Sheridan, Lucas Till, Kodi Smit-McPhee, Ben Hardy, Alexandra Shipp, Lana Condor, Olivia Munn, Tómas Lemarquis, Anthony Konechny

finkan
2020-07-18
Sämst hittills
dudson
2020-06-20
Vilket crap. denna hamnar långt ner i denna oändliga-ström av X-men filmer...
ilgoga
2017-10-23
Näe, kommer knappast upp i First Class-klass.
Jormungandr
2017-09-03
Blev riktigt besviken med inkonsekvenser i denna film jämfört med tidigare X-men filmer. Det är precis som om Bryan Singer inte sett sina egna filmer. Annars var den snygg och så, men skurken var rätt trist.
MaxMackan
2017-08-27
Fortfarande min favoritserie av superhjältefilmer. Den här fyran är rätt svag i jämförelse med andra i serien, mycket för att den aldrig helt lyfter på karaktärs/relation-nivån till samma nivå som gett djup åt tidigare pärlor. Actionsekvenserna är dock bäst hittills som sig bör och imponerar. Humorn är ofta träffsäker också. Så är jag lite fanboy såklart.
Supernaut
2017-08-17
En av de starkare X-Men-filmerna. Helt kompetent action utan vidare djup.
Roswall
2017-07-17
Svag trea. Tycker mycket potential slarvas bort.
2017-06-17
Filmens trailers blev jag bara trött på när jag såg dem. Jag hade verkligen ingen lust att se en film som såg ut att bara vara ett enda stor massa av explosioner och actionscener. När jag nu såg filmen så bestod den dock i majoritet av det jag älskar med Bryan Singer och tidigare X-men-filmer. Jag fick massor av härliga intressanta och välspelade scener mellan karaktärerna och dessutom lika många lättsamma och visuellt snygga scener där karaktärerna använder sina utmärka förmågor. 4-
2017-05-06
X-Men goes Divergent och Breakfast Club. Precis lika illa som det låter. Farligt nära en etta. (4-/15)
2017-04-16
Skulle detta bli den sista x-men? I så fall känner jag mig rätt besviken. Den för långa Apocalypse ångar på på vanligt sätt och man känner genast igen sig bland ansikten och miljöer. Men där man på senare tid satsat en del på en bra story vrider man här på med action och effekter i överflöd. Det blir utdraget och känns mest som ett uppvisningsfyrverkeri, något som även Avengers drabbats av tyvärr. Kan det vara så att ideerna börjar ta slut. 3:an sitter trots allt hyfsat säkert, kanske beror på att de åtm hållit fast vid lite av humorn.