2.4

Xanda

Qiang, en kung fu-kämpe från landsbygden, kommer till storstaden och får nys om den nya kampsporten Xanda. När hans vän Lung blir skadad bestämmer han sig för att vinna Xanda-mästerskapen.

Originaltitel Xanda
Regissör Marco Mak
Manus Derick Lau, Lin Xiao-long, Tsui Hark, Lee Ask
Genre 2000-tal, Drama, Action
Skådespelare Sang Wei-Lin, Zhao Zilong, Zhang Hongjun, Teng Jing-Yang, Ni Jing-yang, Li Tie

RichardEk
2013-07-22
Fullständigt meningslös kampsportssörja. Kan inte heller se vad som skulle skilja Xanda från andra asiatiska kampsportstekniker. Lägg sedan till en samling helt okarismatiska skådespelare, så...
Osiris
2009-03-18
Sjukt tråkig. Inte ens fightscenerna var ens okej. Kass helt enkelt.

2007-01-15
Jag kan börja med att erkänna att jag inte känner till eller har någon kunskap i sporten som filmen har fokus på. Xanda är en kampsport som för mina otränade ögon i dessa sammanhang för tankarna till någon form av kickboxning. Hela denna produktion andas av marknadsföring. Det känns som filmens syfte är att introducera en bredare publik för sporten i fråga och att rekrytera nya utövare. Filmens upplägg är magert och dialogen dålig. En trist och förutsägbar upplevelse helt enkelt.
N_ForsmOO
2005-08-26
rätt okey, hade sina stunder
Bozze80
2005-06-12
Rocky goes China, fast med snyggare fighting scener.
Step1
2005-05-29
Jag tyckte filmen var riktigt skön. Dåligt skådespel och slut fighten som vilken annan. Fortfarande väldigt bra, tyckte om fighting scenerna och balansen mellan drama och action.
ThrashingMad
2005-05-13
Skräp!
TheSaint
2005-02-28
Förutsägbar
W.Andersson
2005-01-29
klassisk fightingfilm som håller!
G.I.R.
2004-06-01
Antingen mer fightingscener eller bättre drama-intrig så hade den klättrat upp till en 4:a.