Xerxes

Xerxes och hans kompisar går ut plugget. Tony föreslår att de ska börja samla på de små tvättmärkena från insidan av tjejers trosor.

Originaltitel Xerxes
Regissör Peter Schildt
Manus Björn Runeborg
Genre Komedi, Mini-serie, 80-tal
Skådespelare Benny Haag, Joakim Börjlind, Kalle Westerdah, Gunilla Larsson, Thomas Roos, Sara Brandt, Yvonne Lombard, Marianne Stjernqvist, Helge Skoog, Jan Blomberg, Johanna Friberg, Sanna Ekman, Bror Tommy Borgström, Matz Hasselbom, Ulla Skoog

FabianBom
2016-06-26
Benny Haags klassiker
AlbinWesley
2015-07-12
Jag har sällan varit med om en protagonist som varit så svår att gilla. Man vill ju mest att det ska gå åt skogen för honom. Jag tyckte det här var ganska särdeles dåligt.
Hypostas
2012-12-13
Haha, tyckte att den var ganska skön faktiskt. Väldigt speciell serie. Klart sevärd, men ingenting som man sträckser. Jag valde att se ett avsnitt i taget till maten, vilket är lagom eftersom avsnitten är ca 25 minuter långa. Lite som Sugar Rush fast med en heterokille med ADHD i huvudrollen.
Screwface
2012-09-30
80-tals nostalgi. Hamburgerkedjan Clock tex :-D

2011-09-24
Jag har aldrig gillat den här typen av film och Haag gör ju inte upplevelsen bättre.
Syd
2010-10-13
Tacka gud för att en sådan där jeppe i dagsläget hade blivit fullproppad med Ritalin. Ungdomsriktad glorifiering av en översexuell, självmordsbenägen, och lättpåverkad samhällsfara.
Bomaniac
2008-09-07
Härlig nostalgitripp! Johanna Friberg va man ju lite kär i minns jag. Speciellt i Ebba & Didrik.
socorro
2007-08-25
"Det finns en plats på jorden där solen aldrig ler, det platsen heter Boden dit vill jag inte mer".
apmannen
2007-08-24
Benny Haag berättade för nåt år sen den enda roliga historien jag skrattat åt de senaste 15 åren, om en alkis, en bodybuilder, en nykteristkärring och en krokodil med tandvärk. Bara en sån sak.
Mackamela
2007-08-07