2.1

XOXO

Discjockeyn Ethan Shaw har efter en Youtube-hit fått en spelning på en av landets största elektroniska musikfestivaler. När hans dubbeljobbande manager Tariq inte lyckas få rätsida på sin del måste Ethan ta sig till festivalen med en partybuss full av rejvsugna människor.

Originaltitel XOXO
Regissör Christopher Louie
Manus Dylan Meyer
Genre 2010-tal, Drama
Skådespelare Graham Phillips, Sarah Hyland, Brett DelBuono, Chris D'Elia, Colin Woodell, Hayley Kiyoko, Ian Anthony Dale, Ryan Hansen, LaMonica Garrett, Peter Gilroy, Scotty Dickert, Lars Slind, Henry Zaga, Brianne Howey, Medalion Rahimi, Sam Aotaki, Ludwig Manukian

ulpe01
2016-09-03
Hade väldigt kul med XOXO. Jag är själv ingen festivalfantast, men blev charmad av karaktärerna och deras äventyr.
Gbgkille
2016-08-29
Ger först bilden av att alla som besöker festivaler knarkar frenetiskt. Själv är jag ingen EDM:are men jag tror inte att knarket är så dominerande som filmen ger bilden av. I övrigt en trevande spelfilm, rätt rörig i uppbyggnaden. Känns som om regissören vill att du som åskådare ska tro att det är en dokumentärfilm. Annars rätt klyschig, boy meets girl, happy ending och 0-100 effekten. Ryan Hansen ger gör en bra liten roll som Avilo. Frågan är vem Avilo är i verkligheten. Man kan tro att Avilo=Avicii. Men det blir inte trovärdigt då Hansen är 10 år äldre än Avicii. Avilo är nog snarare gestaltning av Steve Angelo kanske. En rörig musiktripp som inte ger någon eftersmak.