1.7

Xtro 2

En vetenskapsman har i sitt labb djupt nere i ett underjordiskt komplex, löst gåtan med interdimensionellt resande. Tre dimensionsresenärer görs klara och skickas iväg. Men något attackerar dem och tar sig genom porten till jorden och det underjordiska komplexet. Alla evakueras utom fyra militärer och två vetenskapsmän som nu måste stänga porten OCH eliminera det hot som kommit hit via porten.

Originaltitel Xtro II: The Second Encounter
Regissör Harry Bromley Davenport
Manus John A Curtis, Edward Kovach, Robert Smith, Stephen Lister
Genre Science Fiction, Skräck, 90-tal
Skådespelare Jan-Michael Vincent, Paul Koslo, Tara Buckman, Nicholas Lea, Jano Frandsen

2020-08-17
Idiotiskt att ha letat efter den här fristående uppföljaren, men så är det. En mer än lovligt berusad Jan Michael Vincent och en brud som så gärna ville vara Linda Hamilton kämpar mot en slemmig alien i en film som rippar just Aliens. Rökigt, blippigt och kanske inte helt genomtänkt alla gånger, men va fasen, det är ju en underhållande monsterskräckis/sci-fi från tiden precis innan allt skulle göras animerat.
Robkiller
2020-04-17
Skitfult monster i instängt utrymme film. Inte mycket att se här.
2015-01-18
Satans kass! Bara massa blippande datorer och allvarliga miner.
Henkepedia
2011-11-04
Att den här filmen endast "lånat" namnet för att tjäna pengar på den märks men på något konstigt sätt så gillar jag den lite ändå.
Halofreak92swe
2011-08-22
Den här filmen har ju ingenting med Xtro att göra. Bara en sunkig Alien 3 ripoff.
Rubbermonster
2006-12-14
Helt ok liten timekiller
Totta
2004-11-08
måste va en dåligt kopia på alien