2.5

Yatterman

Gan, den enda sonen till ägaren av Takadas leksaksaffär, och hans flickvän Ai är tillsammans superhjälteduon Yattâman. Tillsammans slåss de mot det ondskefulla Doronbow-gänget, som leds av den sexiga Doronjo. När en dotter till en upptäcksresande kommer med en av fyra delar av den mystiska Skull Stone till Gan, måste de hitta de återstående tre delarna innan Doronbow-gänget gör det.

Originaltitel Yattâman
Regissör Takashi Miike
Manus Tatsuo Yoshida, Masashi Sogo
Genre Fantasy, Komedi, Action, Äventyr, Musikal, 2000-tal
Skådespelare Kyôko Fukada, Sho Sakurai, Sadao Abe, Katsuhisa Namase, Anri Okamoto, Saki Fukuda, Kendô Kobayashi, Kôichi Yamadera (röst), Junpei Takiguchi (röst), Chiaki Takahashi (röst), Noriko Ohara, Kazuya Tatekabe, Hiroshi Sasagawa

Zebulonm
2018-09-01
Djävil vad kass...
Redfield4ever
2013-07-18
Varför blev den så utdragen? Kändes efter 70 minuter som om filmen hade fått sitt sagt och att det var 40 minuter kvar när den känslan infann sig gjorde denna annars ganska självklara fyra till en stark tvåa/svag trea.
Greigh
2012-05-15
Mycket mind-fuck stuk i denna filmen. En barnslig vuxenfilm som baseras på animen från 70-talet. Det är samma författare som skrivit och regisserat Bo-Ko (Djurgården).
Filmgalning
2012-02-19
Undra vilken den tilltänkta målgruppen är?
daniel77
2012-02-11
En barnfilm med tramsiga snuskskämt. Märkligt, men inte tillräckligt märkligt för att bli kul.

2011-10-17
Only in japan! En väldigt underhållande film av Takashi Miike. Den karln kan nog göra praktiskt taget vilken film som helst om man ska se till vad han hittills har gjort. Vilket gör honom till en intressant regissör, även om hans filmer inte alltid är så bra. Där här filmen är dock det och jag blir väldigt sugen på att se mer av förlagan. Det här är en film som jag mer än gärna ser om.
Ramza
2011-08-19
Usel japansk humor av värsta sort.
schramm
2010-12-01
bara i japan...
100tonvalspäck
2010-11-05
Inte insatt men tar för givet att den är baserad på en manga/anime, något annat vore skumt. Galen och underhållande med sina fåniga scener och utflippade effekter, blir seg och konstig mot slutet tyvärr.

2010-10-30
Miike har gjort en familjefilm och resultatet är i fråga om kreativitet riktigt bra. men liksom Andromedia som man väl också kan säga är en familjefilm så är detta något av en bagatell. svag 3a