3.3

Yeah! Yeah! Yeah!

Det är 1960-tal och Beatleshysterin härjar som värst. Hur ser 36 typiska timmar ut i The Beatles liv, framför allt när de försöker ta sig lite ledigt?

Originaltitel A Hard Day's Night
Regissör Richard Lester
Manus Alun Owen
Genre Komedi, 60-tal
Skådespelare John Lennon, Paul McCartney, Ringo Starr, George Harrison, Victor Spinetti, Wilfrid Brambell, Norman Rossington

BjörnBandhund
2021-10-25
Rolig! Och bra låtar från de tidiga, oskyldiga åren. Eftersom jag (till skillnad från min far) inte var ung och Beatles-galen när den kom har jag dock inget djupt personligt band till filmen som sådan. 3+/5.
haajen
2019-10-13
Inte alls min grej, glad att jag sett den men stör mig mest på den hurtfriska tonen och den så kallade humorn.
myslas
2019-09-15
Rätt knäppt men ganska underhållande. Ringo är riktigt rolig och den stora stjärnan i filmen.
2019-01-09
Rätt charmig och småkul, sen gillar jag ju musiken. Men något mer än så är det ju inte direkt.
Raimo_1985
2016-05-11
Skithärlig musikfilm även om man inte är Beatles-fan eller Beatles-kunnig. Jag gillar de dock mer och mer, även om det går saaaaaaktaaaaa.
Philips
2016-04-06
Säkert en upplevelse för de redan invigda, men kanske inte lika intressant för oss andra.
Hypostas
2016-02-21
Jag har alltid tyckt att The Beatles var hyfsat töntiga, och den här filmen stärker det intrycket. Musiknumren får en tvåa; det är svårt att tycka direkt illa om deras trallvänliga pop, men samtidigt känns den väldigt slätstruken och intetsägande. Resten av filmen består av en massa trams, som är totalt ointressant att ta del av om man inte är ett fan av dessa herrar.
MattiasStrand
2015-06-09
Fyra douchebags larvar sig i olika miljöer i nästan enånhalvtimme. Kanske inte en slump att jag framför allt gillar sena Beatles

2015-02-26
Betyg (på ljudkvalitén, främst gällande musiken): 4 av 4.

2015-02-26
Sedd på Criterions Blu-Rayutgåva med stereomixen (i LPCM). Restaureringen är riktigt bra med extremt tajta texturer och gott om filmkorn. Kontrasten är klart bättre än Alliance utgåva och utöver det är mängden slitage relativt lite. Världens bästa band har aldrig sett så här bra ut. Det negativa är att lite macroblocking är synligt i bakgrunden i sändningsscenen, vilket tyvärr är en ganska typiskt för Criterion (algoritmerna som de använder sig av är inte alltid de bästa) och sänker betyget. Ljudet är helt fantastiskt. Har man bra akustik och använder ett par lysande högtalare (t.ex. Pi60s) med lämplig stärkare så skulle man enkelt kunna lura någon att Beatles står i rummet och spelar. Betyg (på bildkvalitén): 3,6 av 4.