2.6

Birth of the Living Dead

Dokumentär om produktionen och historien bakom George A. Romeros kulförklarade "Night of the Living Dead".

Originaltitel Year of the Living Dead
Regissör Rob Kuhns
Genre Dokumentär, 2010-tal

XenoMorph
2014-11-06
En fin hyllning till en klassisk film. Det enda jag är lite tveksam till är varför en lärare och hans elever ska ta så mycket plats i dokumentären då de är totalt onödiga.
Punkliv
2014-07-24
Helt okej.
JonteW
2014-03-25
En OK dokumentär kring Romero's "Night of the living dead". Lite mer intressant trivia hade önskats till, då allt detta redan känns dokumenterat sedan förr. Men för en ny generation av fans är detta ett måste
jeremy_jones
2014-01-25
Hårda ord här. Tycker allt att filmen säger en hel del om dedikation och subversivt filmskapande. Dessutom är Romero en skön snubbe, helt klart. Bonus-WTF: Läraren som lär sina mellanstadieelever "literacy" genom Night of the Living Dead. (3/6)
eliastheman
2014-01-08
riiiktigt drygt när hollywoodfolk ska sitta och suga av någonting och bara babbla på i evigheter
eliastheman
2014-01-08
meningslös, fanns inte alls tillräckligt material för en hel dokumentär
myslas
2013-11-16
Nä, det här är en rätt meningslös dokumentär som inte avslöjar något man inte redan visste. Den fokuserar förvisso på intervjuer med Romero men sedan är det filmhistoriker och annat löst filmfolk som berättar om en film de inte var med och gjorde. Det finns ett kommentarspår med skådespelarna, åtminstone på min DVD, som är betydligt roligare där man får massor av anekdoter från filmandet. Lyssna på det istället för att se den här.
bytat
2013-11-11
utöver George A. Romero själv är det bara en massa folk som inte varit med i produktionen som beskriver filmen och deras intryck av den.. inga bakomscener, inga tidsdokument från inspelningen, bara snack om och runt filmen.. magert!