3.1

Yes Man

Carl Allen går med i ett självhjälpsprogram som baseras på en enda regel: säg ja till allt. Genom att släppa lös "ja-krafterna" förändras Carls liv på häpnadsväckande och oväntade sätt, men han upptäcker snart att de nyfunna och obegränsade möjligheterna har sina nackdelar.

Originaltitel Yes Man
Regissör Peyton Reed
Manus Nicholas Stoller, Jarrad Paul, Andrew Mogel
Genre Komedi, Romantik, 2000-tal
Skådespelare Jim Carrey, Zooey Deschanel, Bradley Cooper, John Michael Higgins, Rhys Darby, Danny Masterson, Fionnula Flanagan, Terence Stamp, Sasha Alexander, Molly Sims, Brent Briscoe, Rocky Carroll, John Cothran, Spencer Garrett, Vivian Bang, Luis Guzmán

Skapad 2009-01-18 av Molestaire
För att hårddra den amerikanska skådespelarfaunan finns det tre huvudtyper: De som har bristande talang men gillar läget då de tjänar bra pengar, de som har talang och därför bara gör filmer ...   Läs mer »

Brouhaha
2019-07-31
Jim och Bradley C slår sig samman och kombinerar skönhet (Jim) och humor (Bradley) i en faktiskt både tankeväckande och rolig film. Visst är det synd att Zooey är med och drar ner upplevelsen, men när hon inte är med i rutan är det ändå ganska ofta man skrattar åt grabbarnas upptåg. Sprider också ett viktigt budskap: säg alltid ja till allt, oavsett. Vilket jag tror är något som fler borde leva efter.
Zarquon
2018-08-02
Banal, men trevlig och småmysig. Utom ett par tråkiga cringehumor-scener.
Starkbröl
2018-07-20
En bagatell förstås, men en trevlig och positiv bagatell utan moralpredikningar. Stark trea.
2018-03-07
Inte min typ av film!!
wasteoftime
2017-03-04
Detta kanske är den sista "riktiga" Jim Carrey-filmen som gjordes. Även om den innehåller lite seriösare inslag, så är det ju en Jim Carrey i storform man får se glimtat till mellan varven. Och det är roligt, gripande, tramsigt, fint och allt annat möjligt, väldigt nära en trea, men det når inte riktigt dit, i sina bästa stunder är det dock väldigt bra.
Tutan
2017-02-08
Okej film
karlmats
2017-01-13
Jim Carrey är alltid en skådis jag ser fram emot att se, trots att hans filmkarriär varit ganska mycket upp och ner har han en ganska hög lägstanivå. Det här är en nonsensfilm, vill man vara filmkritiker är det nog nära till hands att dra fram sågen, men den har en viss charm ändå, Zooey hjälper naturligtvis till (även om hon inte kunde rädda 500 days) men Carrey är i högform. Jag tycker den är ett par snäpp över Liar Liar baserat på vad jag kommer ihåg från den. Komedier behöver egentligen bara få en att skratta och inte ha så störande element att man klöser ögonen ur sig för att klara skamgränsen, det gör den här med råge. Norman är en helt underbar chef, nördigare karl får man leta efter och nog skulle han passa granska bra i Office Space, en bra sidekick. En stabil 3a.
larsen1976
2016-12-21
Denna film berörde mig verkligen och jag kände igen mig mångt och mycket i Carl då jag är en notorisk nej-säjare. Vid en närmare eftertanke förtjänar denna film en 5:a !! Handlingen är medryckande, och man vill inget hellre än att hoppa in i Jim Carreys rollfigur och bara ta del av galenskaparna. Genialt !!!!
Sarakin76
2016-12-21
Denne er så bra at man egentlig vil gi en femmere. Kanskje den får det ved en omtitt. Så klokkren casting. +4.
larsen1976
2016-12-20
Riktigt bra feel-Good film med Jimpan i sitt esse!!!