2.6

Yoghurt

En fokusgrupp samlas för att svara på frågor om en produkt. Samtalet blir dock inte alls vad man väntar sig. Snart nystas självmordstankar, människors tillkortakommanden och tragiska livsöden upp. En grupp i total konflikt som slutligen förenas kring något så absurt som yoghurt.

Originaltitel Yoghurt
Regissör Sanna Lenken
Manus Per Gavatin
Genre Komedi, Drama, Kortfilm, 2010-tal
Skådespelare Evert Lindkvist, Emil Almén, Sören Källstigen, Jan Coster, Isa Aouifia, Maria Selbing, Jennie Rydén

peu-depeu
2010-07-15
Väldigt enkel men bra.
Plisken
2010-07-06
Klockren!!
Partybwal
2010-06-29
"Om det skiljer mer än 30 i IQ mellan två människor så blir det lite svårt att kommunicera."
Östpackarn
2010-06-27
jättebra personregi faktiskt, och kul manus. men slutet drar ner allt, tyvärr, i sin blödighet.
ninja
2010-06-22
De 29 minutrarna gick väldigt fort. Intressanta karaktärer (även om jag kanske tyckte illa om de flesta) och skickligt att hålla igång tempot och dessutom undvika att hamna i teaterfällan - trots att filmen utspelar sig nästan uteslutande i ett och samma rum med få anländande karaktärer utöver de inledande (ok, en).Tänk Andra Avenyn i sina bästa stunder (jo! mycket var fånigt, men ibland fick dom också verkligen till det) möter 12 Angry Men.
MrsRatched
2010-06-17
För mycket stel, konstlad dialog. Tappar intresset av de märkliga motsättningarna ganska snart. 29 minuter kändes tyvärr mycket längre än så.
KillerPutte
2010-06-17
(rek.2) Hm, gillar idén, helt klart intressant att utgå från en marknadsundersökning om yougurt, men när väl eftertexterna börjar rulla har jag en dålig känsla. Nej, den väger allt för tunt och avslutningen känns lite väl patetisk.
Hoppandesoffan
2010-05-06
en liten film med ett stort hjärta