2.9

A Beautiful Day in the Neighborhood

När en härjad magasinreporter får i uppdrag att porträttera Fred Rogers överkommer han sin skepticism och lär sig om vänlighet, kärlek och konsten att förlåta av Amerikas mest älskade programledare.

Originaltitel A Beautiful Day in the Neighborhood
Regissör Marielle Heller
Manus Micah Fitzerman-Blue, Noah Harpster
Genre Drama, Biografi, 2010-tal
Skådespelare Tom Hanks, Matthew Rhys, Chris Cooper, Susan Kelechi Watson, Maryann Plunkett, Enrico Colantoni, Wendy Makkena, Tammy Blanchard, Noah Harpster, Carmen Cusack, Christine Lahti, Maddie Corman, Jessica Hecht

Engravadlax
2020-03-23
Välproducerad, och Hanks är mycket övertygande som Mister Rogers. Jag finner det bara märkligt att en biopic behandlar ett persona som verkligt. Även om det var ett persona som Fred Rogers själv identifierade sig med, så finns en riktig människa under hans guruaktiga uppsyn som borde göra sig påmind till och från mer än att han hamrar lite frustrerat på pianots låga register. För att jag ska förstå Mister Rogers Persona så behöver jag se mer av den riktige Fred Rogers, annars känns det som att man bara blir påsåld myten.
HerrNenne
2020-02-09
En ganska ointressant film men med en glädje runt Tom Hanks Mr. Rogers och några fina scener.
Molestaire
2020-02-08
Tom Hanks karaktär är både naturtrogen och intressant, men manuset övriga karaktärer har att jobba med känns tämligen platt.
Vertov
2020-02-02
Otroligt välcastad Tom Hanks i rollen som Mr. Rogers och väldigt fin ton i regin filmen igen.
haajen
2020-01-28
Underbar film, vackert och kreativt regisserad och bra spel av alla inblandade. Stark 4a.
DIProgan
2019-12-26
Svårbedömd. Bra skådespel och engagerande story till en punkt men upplösningen är platt och tråkig rent av.