2.9

A Beautiful Day in the Neighborhood

Historien om Fred Rogers, tv-host och skapare av det populära barnprogrammet, Mister Rogers 'Neighborhood.

Originaltitel A Beautiful Day in the Neighborhood
Regissör Marielle Heller
Manus Micah Fitzerman-Blue, Noah Harpster
Genre Biografi, Drama, 2010-tal
Skådespelare Tom Hanks, Matthew Rhys, Chris Cooper, Susan Kelechi Watson, Tammy Blanchard, Enrico Colantoni, Sakina Jaffrey, Wendy Makkena, Michael Masini, Maddie Corman, Maryann Plunkett, Rebecca Watson, Noah Harpster

Engravadlax
2020-03-23
Välproducerad, och Hanks är mycket övertygande som Mister Rogers. Jag finner det bara märkligt att en biopic behandlar ett persona som verkligt. Även om det var ett persona som Fred Rogers själv identifierade sig med, så finns en riktig människa under hans guruaktiga uppsyn som borde göra sig påmind till och från mer än att han hamrar lite frustrerat på pianots låga register. För att jag ska förstå Mister Rogers Persona så behöver jag se mer av den riktige Fred Rogers, annars känns det som att man bara blir påsåld myten.
HerrNenne
2020-02-09
En ganska ointressant film men med en glädje runt Tom Hanks Mr. Rogers och några fina scener.
Molestaire
2020-02-08
Tom Hanks karaktär är både naturtrogen och intressant, men manuset övriga karaktärer har att jobba med känns tämligen platt.
Vertov
2020-02-02
Otroligt välcastad Tom Hanks i rollen som Mr. Rogers och väldigt fin ton i regin filmen igen.
haajen
2020-01-28
Underbar film, vackert och kreativt regisserad och bra spel av alla inblandade. Stark 4a.
DIProgan
2019-12-26
Svårbedömd. Bra skådespel och engagerande story till en punkt men upplösningen är platt och tråkig rent av.