2.8

You Kill Me

En alkoholiserad hitman stöter ihop med en kvinna, som skulle kunna vara till hjälp när han ska återvända till Buffalo för att ta hand om ouppklarade affärer.

Originaltitel You Kill Me
Regissör John Dahl
Manus Christopher Markus, Stephen McFeely
Genre Komedi, Thriller, 2000-tal
Skådespelare Ben Kingsley, Téa Leoni, Luke Wilson, Dennis Farina, Philip Baker Hall, Bill Pullman, Marcus Thomas

ulpe01
2016-11-25
Skruvat roligt om yrkesmördare med alkoholproblem. Lärde mig dock att bästa sättet att skotta snö är att skotta efter vodka... Stark trea.
2014-12-26
Direkt när jag hade sett klart filmen så ville jag ge filmen ett riktigt högt betyg. Téa Leoni är en favorit hos mig och i övrigt innehåller filmen en hel del sköna skådisar i biroller. Ju längre tid so gick efter att jag hade sett klart filmen ju längre ner föll betyget som jag ville ge filmen. 3-
Pugie
2013-02-13
Rätt intetsägande.
Berniey
2013-01-07
Bra film om en alkad gammal yrkesmördare!
KyLLo
2012-05-21
Jag trodde att den skulle vara bra, men den var verkligen halvdan på alla vis. Onaturlig ljussättning också.
Jonas77
2012-03-23
Två av mina favoritskådisar, och porträttering av en alkoholiserad yrkesmördare på ett helt underbart sätt.
PeterTheW
2011-06-29
En stark trea. Riktigt underhållande!
Scriptures
2010-11-11
Goa skådisar, men manus ger inte något speciellt - inte det där lilla extra som storyn hade kunnat ge. Synd att man slösar bort de fina karaktärerna som Kingsley, Wilson och Pullman ändå har här.
KillerPutte
2010-01-26
(rek.3) Denna film representerar på bästa sätt en trea! Den liksom smyger fram på ett trevlig sätt utan att engagera nämnvärt. Somnande en bit in på andra halvan av filmen, vaknade till en stund senare, och tja, det spelade liksom ingen roll. Ni förstår.
_General_
2009-11-15
Fattade inte vad den här filmen ville egentligen. Långtråkig, intetsägande, inget vidare manus och halvdana skädespelarinsaster.